تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک دال کامپوزیتی چوبی-سیمانی تقویت شده با الیاف بازالت در آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک دال کامپوزیتی چوبی-سیمانی تقویت شده با الیاف بازالت در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک دال کامپوزیتی چوبی-سیمانی تقویت شده با الیاف بازالت در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل یک پارت بتنی کامپوزیتی ساخته شده از ترکیب چوب-سیمان به صورت سه بعدی و سالید، پارت الیاف هشت لایه بازالت به صورت شل و با زاویه قراگیری متفاوت برای الیاف و همچنین پارت میلگردها به صورت سه بعدی و سیمی می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

دال بتنی-چوبی با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity  تعریف شده است. رفتار فشاری و کششی بتن به همراه آسیب کششی و فشاری به صورت جداگانه وارد نرم افزار شده است. متریال مورد نظر از مقاله رفرنس استخراج شده است. میلگردها با استفاده از متریال فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. الیاف بازالت به صورت شل هشت لایه که زاویه قرارگیری الیاف در هر لایه متفاوت می باشد، مورد استفاده قرار داده شده است. متریال الیاف به صورت الاستیک در حالت لمینا به همراه مدل آسیب هاشین استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن و همچنین تماس بین الیاف با دال به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا و یا روش CONWEP در نظر گرفته شده است. در این روش با تعیین نقاط انفجاری و همچنین مقدار ماده منفجره پروسه انفجار تعریف می گردد. دو طرف دال به صورت گیردار بوده و استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج دقیقتر تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، آسیب الیاف در لایه های مختلف، نمودار نیروی تغییرگاهی و… را می توان مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج از این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo