تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی کاشت ریشه ایمپلنت در استخوان فک در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی کاشت ریشه ایمپلنت در استخوان فک در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی کاشت ریشه ایمپلنت در استخوان فک در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و پارت مربوط به ریشه ایمپلنت به صورت مدل کامل به نرم افزار ایمپورت شده است. استخوان فک نیز به صورت یک پارت سه بعدی تغییر شکلپذیر طراحی شده است. در واقع با قرار دادن ایمپلنت در فک پس از گذشت زمانی در حدود دو ماه بین ریشه ایمپلنت و استخوان فک تماسی خوبی برقرار می شود و در اصطلاح جوش می خورند. در شکل های زیر می توانید نمایی از این فرآیند را مشاهده نمائید.

قطعه ایمپلنت به صورت صلب در نظر گرفته شده و برای آن ماده تیتانیوم در نظر گرفته شده است. ماده فک به صورت ماده استخوان یکپارچه با خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک به همراه مدل آسیب جانسون کوک در نظر گرفته شده است. این نوع متریال مدل می تواند از بین رفتن المان های استخوان فک در اثر نفوذ ریشه ایمپلنت را به خوبی پیش بینی نماید. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مس اسکیل به منظور سرعت دهی به آنالیز استفاده شده است. تماس بین اجزا با توجه به از بین رفتن المان های داخلی، به صورت یه تماس کلی در قالب فایل ورودی تعیین شده است. تعریف تماس به این صورت می تواند از بین رفتن المانهای داخلی را نیز در نظر بگیرد. قید صلب بودن نیز در محیط اینترکشن به قطعه ایمپلنت نسبت داده شده است. شرط مرزی مناسب به قطعه فک اعمال شده است. قطعه ایمپلنت دارای سرعت خطی و دورانی بوده که این مورد از طریق تعیین شرط مرزی مناسب برای آن ایجاد شده است. مش بندی در این آنالیز تاثیر زیادی در نتایج حاصله دارد. قطعه فک و همچنین ایمپلنت نیاز به مش ریز در ناحیه تماس به منظور پیش بینی صحیح تغییر شکلها دارند.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش، کرنش، آسیب، تغییر شکلها و ….. را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo