تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی نبشی اتصال دهنده برشی در سیستم بتنی-فولادی در آباکوس- تعیین ظرفیت باربری

شبیه سازی نبشی اتصال دهنده برشی در سیستم بتنی-فولادی در آباکوس- تعیین ظرفیت باربری

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی نبشی اتصال دهنده برشی در سیستم بتنی-فولادی در آباکوس- تعیین ظرفیت باربری- پرداخته ایم. مدلسازی شامل چند پارت از قبیل ستون فولادی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر، پارت بتنی به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر، پارت نبشی زاویه دار به صورت سه بعدی و در نهایت اجسام صلب می باشد. در شکل زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای ستون فولادی و نبشی متریال به صورت الاستیک و پلاستیک انتخاب شده است. بتن با استفاده از مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. با توجه به تقارن موجود در مساله فقط یک چهارم هندسه ها مدل شده است. تحلیل می تواند به دو صورت دینامیکی و استاتیکی انجام شود که در این شبیه سازی از یک تحلیل اکسپلیسیت بهره برده شده است.

تماس بین نبشی با بتن، نبشی با ستون فلزی به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است. تماس بین ستون فلزی با بتن نیز به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. از یک تماس کلی نیز به منظور در نظر گرفتن تمامی تماس ها در مدل استفاده شده است. شرط مرزی گیردار به جسم صلب زیرین و شرط مرزی جابه جایی نیز به جسم صلب رویی اعمال شده است. از شرایط مرزی تقارنی نیز برای مدلسازی تقارن موجود در مساله بهره برده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در دقت نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این انالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه این آموزش روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo