تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند آتش سوزی روی یک تیر بتنی مسلح به میلگرد در نرم افزار آباکوس- تحلیل حرارتی

شبیه سازی فرآیند آتش سوزی روی یک تیر بتنی مسلح به میلگرد در نرم افزار آباکوس- تحلیل حرارتی

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی فرآیند آتش سوزی روی یک تیر بتنی مسلح به میلگرد در نرم افزار آباکوس- تحلیل حرارتی- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و پارت تیر بتنی و میلگردها به صورت سالید طراحی شده اند. معمولا میلگردها به صورت پارت سیمی ایجاد می شوند اما در این فرآیند به منظور در نظر گرفتن انتقال حرارت از المان سالید استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاده نمائید.

در تحلیل حرارتی باید متریال استفاده شده متناسب با آنالیز باشد، لذا برای بتن و میلگرد از خواص حرارتی شامل گرمای ویژه متغیر با دما و ضریب کانداکتیویته متغیر با دما استفاده شده است. در تحلیل انتقال حرارت گذرا استفاده از این خواص به همراه خواص عمومی متریال کافی می باشد. در این تحلیل از یک استپ حرارتی گذرا با زمان دو ساعت به منظور در نظر گرفتن افزایش دمای تدریجی در اثر آتش، استفاده شده است. میلگردها در بتن قرار گرفته اما بر خلاف حالت معمول که از قید مدفون شدگی استفاده می شود، در این تحلیل از تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی به منظور انتقال حرارت بین بتن و فولاد بهره برده شده است. شرط تعاملی آتش یا همان فیلم حرارتی نیز به سه طرف تیر بتنی اعمال شده است. در این سطوح از خاصیت تابش نیز با ضریب گذردهی ۰٫۷۵ استفاده شده است. برای اعمال افزایش دمای تدریجی آتش در طول آنالیز نیز ار یک بازه زمانی بهره برده شده است. شرط مرزی گیردار به دو سر تیر اعمال و دمای اتاق نیز به عنوان دمای اولیه اجزا در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در این تحلیل از اهمیت خاصی برخوردار است. با توجه به حرارتی بودن تحلیل اضافه نمودن دمای مطلق و همچنین ثابت بولتزمن ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان اثر آتش در انتقال حرارت بین بتن و فولاد،افزایش دمای تیر بتنی،افزایش دمای میلگردها، فلاکس حرارتی و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo