تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی سوراخ کاری استخوان با مته در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی سوراخ کاری استخوان با مته در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم سوراخ کاری استخوان با مته در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.بی‌حرکت‌سازی استخوان شکسته، که غالباً بر اثر سوانح و کهولت سن به‌وجود می‌آید، برمبنای ایجاد سوراخ با مته و اتصال پلاک‌های که به آنها پیچ می‌شوند، انجام می‌گیرد. کاشت ایمپلنت در دندان پزشکی نیز نیازمند ایجاد سوراخ است. سوراخکاری معمولاً توام با ایجاد حرارت و اعمال نیروست. حرارت تولیدی و نیروی سوراخکاری برای استخوان به‌شدت مضر است.

در این مثال از حالت سه بعدی استفاده شده،مته به صورت جسم صلب و استخوان به صورت یک پارت تغییر شکلپذیر مدل شده است. مته در فاصله نزدیکی از استخوان قرار گرفته که در شکل زیر نحوه مونتاژ شدن قطعات را می توانید مشاهده نمائید.

در این آنالیز با توجه به میزان آسیب بوجود آمده و جدا شدن ذرات آسیب دیده از استخوان نیاز به تعریف متریال مدل مناسب برای استخوان بوده تا بتواند پیش بینی صحیحی از آسیب به وجود آمده داشته باشد. مته نیز با توجه به صلب تعریف شدن ،اختصاص متریال به آن تاثیری در آنالیز نخواهد داشت. استپ مورد استفاده در این آنالیز به صورت دینامکی بوده که تعامل بین سطوح نیز با توجه به از بین رفتن المان های داخلی ،نیاز دارد تا به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن فرسایش المان های داخلی در قالب فایل ورودی اعمال شود.

در این آنالیز با توجه به زمانبر بودن تحلیل از تکنیک مس اسکیل برای سرعت دهی به آنالیز استفاده شده است. ابزار دارای حرکت دورانی و خطی عمود بر سطح استخوان بوده که این موارد در قالب شرط مرزی به مته اعمال شده است. با توجه به تجمع نواحی آسیب دیده در اطراف مته نیاز است که در این ناحیه از مش ریز استفاده شود تا بتواند میزان آسیب را بهتر محاسبه نماید.

با پیشرفت آنالیز و نفوذ ابزار در استخوان به خوبی می توان ناحیه آسیب دیده در آن را مشاهد نمود و کانتور های تنش،آسیب و کرنش را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo