تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی ستون بتنی توخالی تقویت شده با میلگرد و CFRP تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی ستون بتنی توخالی تقویت شده با میلگرد و CFRP تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی ستون بتنی توخالی تقویت شده با میلگرد و CFRP تحت بار فشاری در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و در آن ستون بتنی به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده است. میلگردها و خاموت ها نیز به صورت پارت وایر سه بعدی ترسیم شده اند. پارت ماده کامپوزیتی یا CFRP به صورت یک قوطی شل به منظور در برگیری سطوح خارجی ستون بتنی طراحی شده است. به منظور اعمال بار فشاری نیز از یک پارت شل و صلب استفاده شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از ماده در حالت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته بتن یا Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. میلگردها و خاموت ها به صورت بیم و متریال برای آنها با استفاده از ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده است. برای ورق های چندلایه CFRP از خاصیت الاستیک لمینا به همراه معیار آسیب هاشین استفاده شده است. این آنالیز به دو صورت استاتیکی و دینامیکی انجام شده است. در حالت استاتیکی از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از عدم همگرایی زودرس،استفاده شده است. میلگردها در بتن به صورت مدفون شده و تماس بین بتن و قوطی بیرونی کامپوزیتی به صورت تماس ایده آل و یا بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرط مرزی گیردار به کف مدل و شرط مرزی جابه جایی به جسم صلب به منظور اعمال بار فشاری اختصاص داده شده است. استفاده از مشبندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تر تاثیر دارد. در حالت استاتیکی به دلیل پدید آمدن عدم همگرایی مساله نیاز به زمان بسیار طولانی دارد لذا می توان در حالت دوم آن را به صورت دینامیکی مدل نمود. در حالت دینامیکی از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور پایداری بیشتر مدل استفاده شده است. در حالت دینامیکی می توان بر اساس نمودار نیرو-تغییر مکان مقدار ماکزیمم ظرفیت باربری و همچنین failure را مشخص نمود.

پس از اتمام آنالیز ها می توان تمامی نتایج از قبیل تنش،کرنش،آسیب، نمودار نیرو و تغییر مکان و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیزها نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo