تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی رفتار ایمپلنت تیتانیوم فومی در تماس با فک تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی رفتار ایمپلنت تیتانیوم فومی در تماس با فک تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی رفتار ایمپلنت تیتانیوم فومی در تماس با فک تحت بار دینامیکی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که شامل دو قطعه ایمپلنت و استخوان فک می باشد. استخوان فک از دو ناحیه تشکیل شده که یک ناحیه بافت رویی استخوان و قسمت دیگر بافت اسفنجی می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای وارد شدن نیرو در سه جهت مختصات نیز از یک صفحه صلب در تماس با سطح رویی ایمپلنت استفاده شده است.  قسمت بیرونی استخوان فک به صورت الاستیک تعریف شده و برای آن متریال مربوط به Cortical bone و برای قسمت داخلی متریال به صورت الاستیک و برای آن ماده مربوط به Cancellous Bone لحاظ شده است. ایمپلنت به صورت ماده تیتانیوم فوم در نظر گرفته شده که برای تعریف آن از مدل Crushable foam استفاده شده است. با استفاده از حالت ایزوتروپیک این مدل به همراه رفتار سخت شوندگی می توان رفتار فوم تیتانیومی را به خوبی پیش بینی نمود. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. در محیط اینترکشن تحلیل تماس به دو صورت انجام شده که در تحلیل اول تماس به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی و در تحلیل دوم تماس بدون عیب و ایده آل بین اجزا در نظر گرفته شده است. خروجی هر دو تحلیل در انتها نمایش داده شده است. شرایط مرزی مناسب به کف مدل فک اعمال و بارگذاری نیز به جسم صلب رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب به خصوص در ناحیه تماس از اهمیت زیادی در حصول نتایج صحیح برخوردار است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش،جابه جایی و سایر نتایج خروجی مساله را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.   

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo