تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دیوار بنایی در میان دو ستون فلزی تحت بار فشاری و عرضی در نرم افزار آباکوس-میکرو مدل

شبیه سازی دیوار بنایی در میان دو ستون فلزی تحت بار فشاری و عرضی در نرم افزار آباکوس-میکرو مدل

در این ویدئو به شبیه سازی دیوار بنایی در میان دو ستون فلزی تحت بار فشاری و عرضی در نرم افزار آباکوس-میکرو مدل- پرداخته ایم. مدل شامل آجرهای سالم و نصفه به صورت سه بعدی، دو تیر بتنی سه بعدی در بالا و پایین دیوار و دو تیر فولادی در طرفین به صورت شل می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

متریال مورد استفاده برای آجرها به صورت ماده الاستیک به همراه آسیب پلاستیسیته بتن یا همان CDP بوده که رفتار فشاری و کششی به صورت جداگانه تعیین می شود. بتن به صورت ماده الاستیک و فولاد به صورت ماده الاستیک پلاستیک تعریف شده است. در این مثال از یک استپ دینامیکی جهت تحلیل بهره برده شده است. مدل سازی دیوار های بنایی به چند حالت صورت می پذیرد که در این مثال از روش میکرو استفاده شده است. در این روش یا باید ملات به صورت پارت جداگانه بین آجرها تعریف شود و یا اینکه خاصیت ملات به سطوح در تماس آجرها از طریق تعریف رفتار تماسی اعمال شود. در این مثال از روش دوم بهره برده شده به این صورت که تمامی سطوح افقی و عمودی آجرهای در تماس با استفاده از یک خاصیت تماسی شامل ضریب اصطکاک بالا،رفتار عمودی سخت،خاصیت کوهسیو یا چسبنده با تعریف ضرایب سختی و در نهایت تعریف رفتار آسیب به همراه تکامل تعیین شده است. در حالت بدون ستون های فولادی که مثال آن در سایت موجود می باشد پدیده راکینگ اتفاق می افتد و آجرهای ردیف های پایین شروع به جدا شدن می نمایند،اما در این حالت و با اضافه نمودن ستون های فولادی انتظار می رود که این ایراد برطرف گردد. بار گذاری نیز به صورت فشاری روی تیر بتنی بالایی و بارگذاری عرضی نیز به تیر فولادی اعمال شده است. شرط مرزی برای پایه تیر و دیوار نیر نیز به صورت مقید در نظر گفته شده است. در این مثال با توجه به زمانبر بودن مساله از مش درشت استفاده شده است که می تواند اندکی در نتایج تاثیر داشته باشد.

در پایان تحلیل به خوبی می توان تاثیر اضافه شدن تیر فولادی در جذب انرژی و جلوگیری از جدا شدن ردیف آجرها را مشاهده نمود. تمامی خروجی ها برای اجزا در دسترس می باشد. همان طور که در شکل های زیر مشاهده می کنید تنش حداکثر در پایه تیرها فولادی اتفاق افتاده است. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo