تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دیوار آجری با مصالح بنایی در نرم افزار آباکوس- میکرو مدل

شبیه سازی دیوار آجری با مصالح بنایی در نرم افزار آباکوس- میکرو مدل

در این ویدئو به شبیه سازی دیوار آجری با مصالح بنایی در نرم افزار آباکوس- میکرو مدل  پرداخته ایم. برای مدلسازی از فضای سه بعدی استفاده و متریال برای آجر و تیر بتنی بالا و پایین دیوار به صورت الاستیک در نظر گرفته شده است.  در خصوص مدلسازی دیوار های بنایی باید گفت که دو روش برای مدلسازی این مساله وجود دارد که روش های ماکرو و میکرو می باشند. در مدلسازی به روش ماکرو نگاه به صورت کلی بوده و از مدلسازی جزئیات ریز و تعاملات بین آجر و ملات صرف نظر می شود که این خود باعث کاهش دقت آنالیز ولی کاهش زمان تحلیل می شود. در روش میکرو خصوصیات ملات در مدلسازی لحاظ شده و لذا نتایج دقیقتر خواهد بود. در این مثال از روش میکرو استفاده شده که برای مدلسازی به این روش نیز می توان به دو صورت عمل نمود. حالت اول مدلسازی ملات به صورت سه بعدی و اعمال خاصیت ترکشن و خواص آسیب در محیط متریال  به ماده ملات به دلیل آسیب دیدن آن در تنش های بالا. در روش دوم ملات به صورت پارت جداگانه مدل نمی شود و به جای آن می توان از سختی ملات که مابین آجرها قرار میگیرد در فرم تماس کوهسیو به همراه مدل آسیب و تکامل ترکشن در محیط تعامل استفاده نمود که در این مثال از روش دوم استفاده شده است.

در این تحلیل از چهارده ردیف آجر به همراه تیر بتنی در بالا و پایین مجموعه استفاده شده که در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا را مشاهده نمائید.

در این آنالیز از یک استپ داینامیک اکسپلیسیت استفاده شده که البته می توان با توجه به تعداد بار های اعمالی تعداد استپ ها را افزایش داد. در این مجموعه یک تماس کلی برای تمامی اجزا وجود داشته و برای تعامل آجرها در تماس با ملات خواص کوهسیو به همراه آسیب و مدل تکامل تعریف شده که به سطح تماس این آجرها نسبت داده شده است. اگر میزان بارگذاری به حدی برسد که ملات نتواند آن را تحمل کنید، دو آجر در تماس با هم از هم فاصله گرفته و تماس آنها از بین می رود.

در این آنالیز از یک بارگذاری فشاری عمودی و یک بارگذاری به صورت نیروی متمرکز افقی استفاده شده و در طی تحلیل و با پیشرفت آنالیز به خوبی می توان مد شکست بوجود آمده در دیوار را مشاهده نمود که مطابق با کار  آزمایشگاهی  مد راکینگ نام دارد. برای این آنالیز در انتها مشاهده می شود که مد جدایش یا شکست بوجود آمده همان Rocking می باشد در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه زیر کلیک نمائید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۵۰۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo