تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دینامیکی و استاتیکی خمش سه محوره تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و ورق های CFRP در آباکوس

شبیه سازی دینامیکی و استاتیکی خمش سه محوره تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و ورق های CFRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی دینامیکی و استاتیکی خمش سه محوره تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و ورق های CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل تیر بتنی به صورت سالید، میلگرد و خاموت ها به صورت وایر یا سیمی، ورق های کامپوزیتی به صورت شل و یک جسم صلب در نقش جک هیدرولیک می باشد. در شکلهای زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از متریال مدل CDP که مقادیر تنش و کرنش در کشش و فشار را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. برای میلگرده از متریال به صورت الاستیک و پلاستیک بهره برده شده است. ورق های CFRP نیر بر اساس خواص الاستیک به صورت لمینا و یا ثوابت مهندسی و همچنین معیار آسیب هاشین مدل شده اند. تحلیل به دو صورت استاتیک و اکسپلیسیت انجام شده است. در حالت استاتیکی به دلیل واگرایی های شدید مساله نیاز به زمان زیادی برای تحلیل دارد و در حالت دوم که روش اکسپلیسیت می باشد، زمان حل مساله کمتر ولی به دلیل ماهیت دینامیکی مساله اندکی تفاوت در نتایج، حاصل خواهد شد. میلگرد و خاموت های فولادی به صورت مدفون شده در تیر بتنی لحاظ شده اند. تماس بین اجزای کامپوزیتی و تیر بتنی نیز به صورت تماس ایده آل منظور و همچنین برای تعریف تماس جسم صلب با تیر نیز می توان از تماس ایده آل و یا تماس سطح به سطح استفاده نمود. شرط مرزی گیردار به دو انتهای تیر بتنی اختصاص داده شده است. شرط مرزی جابه جایی به همراه دامنه آرام نیز به جسم صلب اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام هر دو آنالیز به خوبی می توان تمامی نتایج خروجی مساله مانند تنش، کرنش، آسیب کششی و فشاری، و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo