تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی دینامیکی بیرون کشیدن پیچ از استخوان در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی دینامیکی بیرون کشیدن پیچ از استخوان در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی دینامیکی بیرون کشیدن پیچ از استخوان در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم.  مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که شامل دو هندسه می باشد. هندسه استخوان که به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر و همچنین هندسه پیچ به صورت سه بعدی و صلب در نظر گرفته شده اند. با توجه به هندسه پیچیده پیچ، این هندسه به نرم افزار ایمپورت شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

پیچ در تماس کامل با استخوان قرار دارد و تماس حالت جوش بین آنها برقرار است. برای استخوان که به صورت ماده ایزوتروپیک در نظر گرفته شده، خاصیت الاستیک و پلاستیک جانسون کوک استفاده شده است. به منظور پیش بینی آسیب و جدایش المان های استخوان که در تماس با پیچ هستند از معیار آسیب جانسون کوک بهره برده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ Dynamic explicit بهره برده شده است. به منظور کاهش زمان محاسبات و سرعت دهی به آنالیز، از تکنیک مقیاس دهی جرمی استفاده شده است. با توجه به تحلیل رفتگی بخش های داخلی استخوان در تماس با پیچ، نیاز به تعریف خاصیت فرسایش در قالب اینترکشن و یا تعامل می باشد که این مورد در محیط آباکوس قابل دسترس نبوده و نیاز به تعریف در فایل ورودی دارد، لذا تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خاصیت تحلیل رفتگی استخوان در فایل ورودی اعمال شده است. شرط مرزی گیردار به استخوان و شرط مرزی جابه جایی به پیچ اعمال شده است. در این آنالیز پیچ به صورت محوری بدون دوران از استخوان خارج می شود.استفاده از مش بندی مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج خروجی آنالیز دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تنش،کرنش،آسیب و سایر خروجی های این آنالیز را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo