تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی فوق توانمند با هسته تیر فولادی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی فوق توانمند با هسته تیر فولادی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی فوق توانمند با هسته تیر فولادی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل چندین هسته از قبیل تیر بتنی به صورت سه بعدی و سالید، تیر فولادی به صورت سه بعدی و سالید که در مرکز تیر بتنی قرار می گیرد، جسم صلب تکیه گاهی به صورت شل و در نهایت جسم صلب وارد کننده نیرو به صورت شل طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای هسته فلزی یا همان تیر، ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده که با توجه به میزان خمش زیاد و احتمالا پدید آمدن آسیب، از معیار آسیب داکتیل که برای فلزات نرم مناسب می باشد، استفاده شده است. بتن نیز با استفاده از مدل Concrete Damaged Plasticity تعریف شده است. تنش و کرنش های کششی و فشاری در این مدل به صورت جداگانه دریافت می شوند. بتن فوق توانمند دارای مقاومت فشاری بسیار بالاتری نسبت به بتن معمولی می باشد. خواص مربوط به بتن از مقاله مرجع استخراج شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک با تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین اجزای صلب با تیر بتنی فوق توانمند به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین تیر فولادی میانی با تیر بتنی نیز به صورت تماس بدون عیب لحاظ شده است. شرط مرزی برای قطعات صلب تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار و برای دو قطعه صلب وارد کننده نیرو، به صورت شرط مرزی جابه جایی در طول استپ در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی نتایج از قبیل تنش، کرنش، آسیب، نمودار نیرو-جابه جایی و … را مشاهده نمود. در شکل زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک نمائید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo