تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی تقویت شده با اف آر پی در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی تقویت شده با اف آر پی در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب

در این ویدئو به شبیه سازی خمش چهار نقطه ای تیر بتنی تقویت شده با اف آر پی در نرم افزار آباکوس-بررسی آسیب- پرداخته ایم. تیر بتنی به صورت سه بعدی طراحی شده و ورق اف آر پی یا همان کامپوزیت به صورت شل ترسیم شده است. ورق کامپوزیتی مقاوم کننده به کف تیر بتنی متصل می شود. ورق از دو لایه با جهت گیری متفاوت تشکیل شده است. متریال ورق به صورت الاستیک لمینا به همراه Fail stress به همراه معیار آسیب هاشین در نظر گرفته شده است. با تعریف متریال FRP به صورت مدل آسیب می توان میزان خرابی در هر لایه را جداگانه در محیط نتایج دریافت نمود. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در کنار یکدیگر را می توانید مشاهده نمائید.

در این تحلیل هدف پیدا کردن خرابی حاصل از خمش در تیر بتنی می باشد،لذا استفاده از متریال مدل مناسب که بتواند مسیر آسیب را پیش بینی و همچنین تخریب المان ها را نمایش دهد از اهمیت خاصی برخوردار است. در آباکوس می توان از طریق آیتم ها مختلف از قبیل محیط متریال،فایل ورودی و یا کد یومت و وی یومت به این هدف دست یافت. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس بین تمامی اجزای صلب با تیر بتنی به صورت سطح به سطح در نظر گرفته شده است. تماس بین بتن با کامپوزیت نیز به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است.شرایط مرزی برای جسم های صلب تکیه گاهی به صورت کاملا گیردار تعریف شده است. دو جسم صلب بالایی که در نقش جک هیدرولیک هستند با استفاده از یک بازه زمانی آرام میزان بار تعیین شده را در قالب جابه جایی به مجموعه وارد می کنند. استفاده از مشبندی مناسب و ریز تاثیر زیادی در صحت نتایج دارد.

پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان میزان تغییر شکل،میزان آسیب و حذف المان ها،مسیرهای رشد آسیب و سایر نتایج را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy and CFRP in Abaqus

In this tutorial, the Simulation of cyclic loading of a steel beam reinforced with epoxy ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo