تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی فوق توانمند الیافی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم.  مدلسازی شامل پارت تیر بتنی فوق توانمند الیافی به صورت سه بعدی و سالید، میلگرده ها و خاموت ها به صورت سه بعدی و سیمی و دو جسم صلب در نقش جک هیدرولیک به صورت صلب می باشد. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نمایش داده شده است.

برای بتن الیافی از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. در این حالت رفتار بتن الیافی نسبت به بتن معمولی تفاوت بسیاری دارد به خصوص مقاومت کششی و فشاری آن که بسیار بیشتر از بتن معمولی می باشد. این امر سبب تحمل بار و جابه جایی بیشتر آن نسبت به تیرهای معمولی می گردد. برای میلگردها از فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک بهره برده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودروس استفاده شده است. برای تعریف تماس بین تیر و اجزای صلب می توان تماس را به حالت تماس ایده آل و یا تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی تعریف نمود. میلگردها و خاموت ها نیز به صورت مدفون شده در تیر بتنی الیافی لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار به دو سر تیر و شرط مرزی جابه جایی به دو جسم صلب اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز در بدست آوردن نتایج دقیقتر تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،جابه جایی،نمودار نیرو تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo