تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و کامپوزیت بازالت چند لایه در آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و کامپوزیت بازالت چند لایه در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره تیر بتنی تقویت شده با میلگرد و کامپوزیت بازالت چند لایه در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر بتنی به صورت سالید، میلگرد و خاموت ها به صورت سیمی یا وایر، کامپوزیت بازالت به صورت شل و چند لایه و چند جسم صلب در نقش اجسام وارد کننده نیرو و تکیه گاه استفاده شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از مدل ماده Concrete Damaged Plasticity که رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. این مدل ماده می تواند رفتار غیر خطی بتن را به صورت خوبی شبیه سازی نماید. برای الیاف یا کامپوزیت بازالت(BFRP) از مدل الاستیک لمینا به همراه مدل آسیب هاشین بهره برده شده است. کامپوزیت بازالت در نقش تقویت کننده در کف و طرفین تیر به کار برده شده است. برای میلگرد و خاموت ها نیز متریال فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک مورد استفاده قرار داده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس استفاده شده است. میلگرده در بتن به صورت مدفون شده به کار رفته اند و برای آن از قید مدفون شدگی بهره برده شده است. تماس بین اجزای صلب و تیر نیز به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی اعمال شده است. تماس بین صفحات BFRP و بتن به صورت تماس ایده آل و یا بدون عیب منظور شده است. شرط مرزی گیردار به اجسام صلب زیرین و شرط جابه جایی به اجسام صلب رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان، تنش، کرنش، آسیب در ماده کامپوزیتی، نمودار نیرو-تغییر مکان و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo