تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند حفره دار به همراه میلگرد در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند حفره دار به همراه میلگرد در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش دینامیکی تیر بتنی فوق توانمند حفره دار به همراه میلگرد در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل تیر بتنی فوق توانمند به صورت سالید و سه بعدی بوده که حفره ها به صورت کره هایی در تیر بوجود آمده اند. میلگرد و خاموت ها به صورت سه بعدی و وایر ترسیم شده اند. از اجسام صلب نیز به منظور اعمال بار استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در شکل بالا حفره ها به فاصله های معینی از یک دیگر که قابل تغییر هم باشد، استفاده شده است. این حفره برای تیر و دال های ضخیم که دارای وزن بالایی هستن به منظور کاهش وزن سازه استفاده می گردد. برای بتن فوق توانمند از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity  که رفتار کشش و فشار بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. در این متریال مدل می توان رفتار آسیب کششی و فشاری را نیز وارد نمود. میلگرد و خاموت ها نیز با استفاده از متریال فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. در این آنالیز هم می توان روش استاتیک و هم می توان از روش دینامیک استفاده نمود که در این مثال به دلیل بالا بودن زمان حل در روش استاتیک، از روش اکسپلیسیت زمانمند بهره برده شده است.

تماس بین اجزای صلب با سطح رویی تیر بتنی فوق توانمند به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی لحاظ و همچنین میلگرد و خاموت ها نیز به صورت مدفون شده در بتن در نظر گرفته شده اند. شرط مرزی گیردار به دو سر تیر و شرط مرزی جابه جایی به همراه دامنه زمانی به دو جسم صلب اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، نمودار نیرو-تغییر مکان و سایر نتایج را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo