تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش تیر کامپوزیتی فولادی-بتنی( ذرات خاکستر جایگزین جزئی سیمان) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خمش تیر کامپوزیتی فولادی-بتنی( ذرات خاکستر جایگزین جزئی سیمان) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش تیر کامپوزیتی فولادی-بتنی( ذرات خاکستر جایگزین جزئی سیمان) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل دال بتنی ساخته شده از مخلوط بتن با خاکستر و پوسته تخم مرغ به صورت سه بعدی و سالید، تیر فولادی به صورت سه بعدی و شل، میلگردهای تقویت کننده بتن به صورت سه بعدی و سیمی و در نهایت اجسام صلب در نقش جسم وارد کننده نیرو و تکیه گاه ها، می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای دال بتنی از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که می تواند رفتار غیر خطی بتن در کشش و فشار و همچنین آسیب های کششی و فشاری را در نظر بگیرد، استفاده شده است. در این مثال رفتار بتن به دلیل دارا بودن اجزا تجدیدپذیر جزئی به جای سیمان، متفاوت از بتن معمولی بوده و لذا خواص از مقاله رفرنس استخراج شده است. میلگردها فولادی به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. برای تیر فولادی رفتار الاستیک و پلاستیک به همراه معیار آسیب داکتیل در نظر گرفته شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس استفاده شده است.تماس بین اجزای صلب با بتن و تیر فولادی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. میلگردها نیز در بتن به مدفون شده و تماس بین تیر فولادی و دال بتنی به صورت تماس ایده آل لحاظ شده اند. شرط مرزی گیردار به اجزای صلب زیرین و شرط مرزی جابه جایی به جسم صلب رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج به دست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمام خروجی ها آنالیز از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، آسیب تیر فولادی، نمودار نیرو-تغییر مکان و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo