تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خاکریز گذاری و بررسی زلزله پس از خاکریز گذاری روی خاک مرطوب در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی خاکریز گذاری و بررسی زلزله پس از خاکریز گذاری روی خاک مرطوب در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خاکریز گذاری و بررسی زلزله پس از خاکریز گذاری روی خاک مرطوب در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت دو بعدی بوده و مجموعه متشکل از دو پارت خاک و خاکریز می باشد. خاک به دو بخش خشک و مرطوب و خاکریز نیز به منظور احداث چند مرحله ای به چند بخش تقسیم شده اند.در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای خاک متریال به صورت الاستیک به همراه خواص نفوذپذیری و مدل پلاستیسیته موهر کلمب استفاده شده است. در این تحلیل از چند استپ که در استپ اول از یک آنالیز ژئواستاتیک به منظور برقرای تعادل در مدل بهره برده شده است.در ادامه از پنج استپ خاک به منظور لایه گذاری در خاکریز و نیز یک استپ با زمان زیاد به منظور تحکیم و پایداری استفاده شده است. در انتها نیز از یک استپ ایمپلیسیت به منظور اعمال بار زلزله به مجموعه استفاده شده است. در ماژول اینترکشن تنظیمات مربوط به اضافه شدن هر لایه خاکریز در استپ های متوالی اعمال شده است. در محیط بارگذاری نیز نیروهای وزنی در قالب بادی فرس به خاک مرطوب و خشک، به هر لایه از خاکریز در استپ اضافه شدن آن به مدل در نظر گرفته شده است. شرط مرزی منناسب نیز برای کف و لبه های کناری خاک تعیین که در استپ زلزله که استپ آخر می باشد، این شرایط تغییر می یابند. شرط مرزی فشار آب حفره ای نیز برای خاک خشک به صورت شرط مرزی و با مقدار صفر در نظر گرفته شده است. تنش اولیه ژئواستاتیک نیز به صورت شرط اولیه به خاک خشک و مرطوب نسبت داده شده است. تخلخل نیز به صورت شرط اولیه به مجموعه اعمال شده است. شتابهای حاصل از زلزله نیز به مجموعه به صورت شتاب های طولی و عرضی اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز نیز تاثیر زیادی در نتایج بدست آمده دارد.

با اتمام آنالیز به خوبی می توان نتایج مربوط به تنش،کرنش،فشار آب حفره ای…. را مشاهده نمود. در استپ آخر که همان استپ زلزله می باشد،می توان به خوبی تغییر شکل های ناشی از بار زلزله،تنش ها… را دریافت نمود. در شکل های زیر تعدای از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo