تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار محوری ستون بیضی شکل مرکب(بتن فوق توانمند با روکش فولادی) در آباکوس

شبیه سازی تست فشار محوری ستون بیضی شکل مرکب(بتن فوق توانمند با روکش فولادی) در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار محوری ستون بیضی شکل مرکب(بتن فوق توانمند با روکش فولادی) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. هسته بتنی بیضی شکل به صورت پارت سالید سه بعدی، روکش فلزی به صورت پارت شل سه بعدی تغییر شکلپذیر و در نهایت اجسام صلب نیز به صورت ورق شل طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

ستون های بیضی شکل مرکب اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این نوع ستون ها می توانند استحکام و ظرفیت باربری بیشتری را از خود نشان دهند. برای تعریف رفتار بتن فوق توانمند از خاصیت الاستیک به همراه مدل پلاستیسیته Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این نوع مدل پلاستیسیته رفتار فشاری و کششی بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید. داده های مربوط به متریال مورد استفاده برای بتن فوق توانمند از مقاله رفرنس استخراج شده است. برای غلاف یا روکش فولادی نیز متریال به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل به کار برده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین بتن با روکش فولادی به صورت تماس ایده آل یا بدون عیب به منظور دستیابی به همگرایی در معادلات تعادل، در نظر گرفته شده است. این قید را می توان با تماس سطح به سطح جایگزین نمود، اما ممکن است در خلال تحلیل عدم همگرایی های شدیدی رخ دهد. تماس بین سایر اجزا به صورت یک تماس کلی به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی برای جسم صلب زیرین به صورت گیردار و برای جسم صلب بالا در نقش جک هیدرولیک به صورت جابه جایی اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز در همگرایی مساله نقش مهمی دارد.

پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان نتایج مربوط به تنش، کرنش، آسیب غلاف فلزی، نمودار نیرو-تغییر مکان،…را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo