تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد و ستون I شکل داخلی در آباکوس

شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد و ستون I شکل داخلی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد و ستون I شکل داخلی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل پارت بتن فوق توانمند به صورت سالید، پارت ستون فولادی داخلی به صورت سالید، میلگرد و خاموت ها به صورت سه بعدی و سیمی و پارت جسم صلب به صورت شل و صفحه ای به منظور اعمال نیرو می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن فوق توانمند از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity بر اساس مقاله رفرنس استفاده شده است. این متریال مدل رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید. بتن فوق توانمند در مقایسه با بتن معمولی دارای مقاومت فشاری به مراتب بالاتری است. برای میلگرده ها و ستون فلزی داخلی از خاصیت الاستیک و پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل به منظور پیش بینی آسیب بوجود آمده طی آنالیز، استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی بهره برده شده است. به منظور در نظر گرفتن تماس بین اجزا، از یک تماس کلی به همراه خاصیت تماسی مانند اصطکاک استفاده شده است. میلگرد و خاموت ها در بتن به صورت مدفون شده در نظر گرفته شده اند. تماس بین ستون فولادی داخلی و بتن هم می تواند به صورت تماس سطح به سطح و هم به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شود که در این آنالیز از مورد دوم استفاده شده است. شرط مرزی گیردار به کف مدل و همچنین شرط مرزی جابه جایی به منظور اعمال بار به ورق رویی صلب اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب به منظور حصول نتایج صحیح ضروری می باشد. به منظور ایجاد مش بندی بهتر در اجزا، از تعدادی پارتیشن بهره برده شده است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی نتایج خروجی از قبیل تنش،کرنش پلاستیک،آسیب، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم فزاری ۴۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo