تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند با مقطع مربع به همراه میلگرد در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند با مقطع مربع به همراه میلگرد در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار ستون بتنی فوق توانمند با مقطع مربع به همراه میلگرد در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بوده و تیر بتنی فوق توانمند به صورت پارت سالید و سه بعدی،میلگردها و خاموت ها نیز به صورت المان وایر یا سیم طراحی شده اند. از دو صفحه صلب نیز به منظور جسم وارد کننده نیرو و تکیه گاه استفاده شده است. در شکل های زیر میتوانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردها ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک تعیین شده است. برای بتن از مدل پلاستیسیته بتن آسیب دیده یا همان مدل Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این مدل رفتاری، تنش های کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید. اطلاعات موادی مربوط به این متریال مدل از مقاله رفرنس استخراج شده است. این نوع بتن در مقایسه با نوع معمولی آن از مقاومت فشاری بسیار بالاتری برخوردار بوده و می تواند بار فشاری زیادی را تا قبل از تسلیم شدن، تحمل نماید. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک با تغییراتی در مدل همگرایی استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن در نظر گرفته شده اند. شرط مرزی برای صفحه صلب زیرین به صورت گیردار و شرط مرزی برای ورق صلب بالایی به صورت حرکت در راستای عمودی به منظور اعمال بار فشاری به ستون بتنی در نظر گرفته شده است. برای هر پارت نیاز به مش بندی مناسب بوده تا بتوانند نتایج مناسبی را فراهم سازند.

در پایان آنالیز به خوبی می توان میزان تنش ، کرنش،جابه جایی در بتن و میلگردها را مشاهده نمود. نکته مهم در این آنالیز نمودار نیرو-تغییر مکان می باشد که بر اساس آن می توان نحوه کاهش سختی ستون بتنی فوق توانمند را مشخص نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo