تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با الیاف کامپوزیت Jute-Epoxy در آباکوس

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با الیاف کامپوزیت Jute-Epoxy در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با الیاف کامپوزیت Jute-Epoxy در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و شامل پارت ستون بتنی به صورت سالید، پارت کامپوزیتی Jute-Epoxy به صورت شل و در نهایت یک پارت صلب به منظور اعمال بار می باشد. کامپوزیت استفاده شده از الیاف طبیعی تشکیل شده که در واقع متریالی مشابه با پارچه یا گونی استفاده شده در فرآیند عایق کاری می باشد که با چسب اپوکسی میکس شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای بتن از متریال مدل concrete damaged plasticity که رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید، استفاده شده است. پارامترهای آسیب کششی و فشاری بتن نیز به منظور پیش بینی آسیب در طی فرآیند شبیه سازی در نظر گرفته شده است. برای مدل سازی الیاف کامپوزیتی از سکشن کانونشنال شل چهار لایه با زاویه قرارگیری متفاوت برای الیاف و با تعریف رفتار الاستیک به صورت ثوابت مهندسی بهره برده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور ایجاد شرایط شبه استاتیکی و همچنین کاهش زمان تحلیل استفاده شده است. در این مثال می توان از استپ جنرال استاتیک نیز استفاده نمود ولی با توجه به زمانبر بودن مساله و اختلاف اندک بین دو تحلیل، استفاده از روش اکسپلیسیت از لحاظ زمان حل به صرفه تر می باشد. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. تماس بین لایه الیاف جوت-اپوکسی با بتن به صورت تماس بدون  عیب لحاظ شده است. شرط مرزی کاملا گیردار به کف و شرط مرزی جابه جایی به ورق رویی اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج به دست آمده دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمام خروجی ها از قبیل تنش،کرنش،آسیب کششی و فشاری، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل نرم افزاری ۴۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo