تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با میلگرد CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با میلگرد CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست فشار دینامیکی ستون بتنی تقویت شده با میلگرد CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدل شامل ستون بتنی به صورت یک پارت سالید و سه بعدی، میلگردهای CFRP به صورت سه بعدی و ورق های صلب در نقش جک هیدرولیک و تکیه گاه می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

بتن با استفاده از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity که خواص فشار و کشش را به صورت جداگانه دریافت می نماید،مدل شده است. در این مدل اثرات آسیب فشاری و کششی بتن نیز لحاظ شده است. برای میلگرده ها از خاصیت الاستیک به صورت ثوابت مهندسی استفاده شده و برای قرارگیری میلگرده ها در بتن، حفره هایی به اندازه آنها در بتن ایجاد شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به منظور دستیابی به ناحیه Failure استفاده شده که این امر در حلگر استاتیکی به دلیل عدم همگرایی های شدید میسر نمی باشد. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی با خواص تماسی لحاظ شده و تماس بین میلگردها با بتن نیز به صورت تماس ایده آل و بدن عیب منظور شده است.  شرط مرزی برای جسم صلب زیرین به صورت کاملا گیردار و شرط مرزی برای جسم صلب وارد کننده نیرو به صورت جابه جایی به صورت آرام در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نتایجی از قبیل تنش،کرنش پلاستیک، آسیب کششی و فشاری بتن، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از این نتایج نمایش داده شده اند.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo