تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست ضربه سرعت پایین روی یک پنل کامپوزیت(الیاف CFRP با هسته فوم فلزی) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست ضربه سرعت پایین روی یک پنل کامپوزیت(الیاف CFRP با هسته فوم فلزی) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست ضربه سرعت پایین روی یک پنل کامپوزیت(الیاف CFRP با هسته فوم فلزی) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و هسته فوم آلمینیومی به صورت تغییر شکلپذیر و سالید ترسیم شده است. ورق رویی و زیرین از جنس CFRP به صورت سالید و چهار لایه با زاویه قرارگیری مختلف برای الیاف به صورت سالید ترسیم شده است. پارت ضربه زننده نیز به صورت شل و صلب در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی رفتار فوم های فلزی در آباکوس می توان از متریال مدل های مختلفی استفاده نمود. مدل Crushable foam یک نوع پلاستیسیته یا سختی بوده که مناسب برای فوم های فلزی از جمله فوم آلمینیومی می باشد که می تواند به صورت حجمی و یا ایزوتروپیک تعریف گردد. به منظور پیش بینی فشردگی فوم تحت اثر ضربه از نمودار تنش-کرنش آزمایشگاهی استفاده می گردد. برای مدلسازی الیاف به صورت چهار لایه از سکشن Continuum shell و با تعریف رفتار الیاف به صورت الاستیک به همراه تنش های شکست و همچنین تعریف معیار آسیب هاشین به منظور در نظر گرفتن آسیب در آن، بهره برده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین جسم ضربه زننده و ورق کامپوزیتی رویی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خاصیت تماسی لحاظ شده است. تماس بین لایه فوم داخلی با ورق های کامپوزیتی به صورت تماس کوهسیو و یا چسبنده با تعریف رفتار سختی و آسیب، تعریف شده است. شرط مرزی گیردار به لبه های پنل و شرط مرزی سرعت اولیه به ضربه زننده اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تغییر شکل پنل کامپوزیتی، آسیب در الیاف در کشش و فشار، تنش، کرنش و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایل ها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

۲ دیدگاه

  1. فایل odb مشکل داره لطفا پیگیری کنید. نتایج فایل ها با ویدیو متفاوت هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo