تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش دینامیکی پروفیل آلمینیومی در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

شبیه سازی تست خمش دینامیکی پروفیل آلمینیومی در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب

در این ویدئو آموزشی به شبیه سازی تست خمش دینامیکی پروفیل آلمینیومی در نرم افزار آباکوس-بررسی پارامتر آسیب- پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بوده و پروفیل آلمینیومی به صورت یک پارت شل سه بعدی و اجسام صلب در نقش جسم وارد کننده نیرو و همچنین تکیه گاه ها به صورت پارت شل طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در این تحلیل برای پروفیل آلومینیومی متریال به صورت الاستیک و پلاستیک به کار برده شده است. با توجه به میزان خمش و احتمال بوجود آمدن آسیب در قطعه در این آنالیز از سه معیار آسیب که هر کدام مزایای خود را دارا می باشند،استفاده شده است. معیار آسیب داکتیل به همراه تکامل، معیار آسیب Shear به همراه تکامل و همچنین معیار آسیب MSFLD به همراه تکامل که این سه معیار می توانند بازتاب مناسبی از میزان آسیب را در فلزات ارائه دهند. اطلاعات مربوط به مواد به کار رفته دارای رفرنس بوده و می توان به آنها استناد نمود. تحلیل به صورت دینامیکی یا اکسپلیسیت می باشد. تعریف تماس در محیط اسمبلی به صورت تماس سطح به سطح به همراه تعریف خواص تماسی می باشد.شرط مرزی برای جسم صلب بالا که در نقش جسم وارد کننده نیرو می باشد به صورت شرط مرزی از نوع جابه جایی و شرط مرزی برای دو جسم صلب پایین به صورت کاملا گیردار لحاظ شده است.استفاده از مش بندی ریز و مناسب نقش زیادی در پیش بینی صحیح مدل آسیب دارد.

با اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان تغییر شکل حاصل در اثر حرکت جسم صلب را مشاهده نمود. میزان آسیب پدید آمده به همراه المان های از بین رفته و سایر نتایج قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده اند.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فرسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo