تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی تست خمش تیر بتنی فوق توانمند با هسته لوله ای CFRP در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی تست خمش تیر بتنی فوق توانمند با هسته لوله ای CFRP در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی تست خمش تیر بتنی فوق توانمند با هسته لوله ای CFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و  تیر بتنی به صورت سالید و هسته کامپوزیتی یا لوله CFRP به صورت شل طراحی شده اند. از یک جسم صلب نیز به عنوان عضو وارد کننده نیرو استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی رفتار بتن فوق توانمند از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity بر اساس مقاله رفرنس بهره برده شده است. لوله کامپوزیتی نیز به صورت یک کامپوزیت چهار لایه با زاویه گیری و ضخامت مشخص تعیین شده است. برای کامپوزیت از معیار آسیب هاشین به همراه خاصیت لاستیک به صورت لمینا به منظور تعیین رفتار صحیح این عضو در خمش استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس بهره برده شده است. تماس بین لوله کامپوزیتی و تیر بتنی می تواند به دو صورت تماس ایده آل(بدون عیب) و یا به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شود که در مورد دوم همگرایی مساله بسیار دشوارتر خواهد بود، لذا در این مساله از تماس ایده ل بین دوسطح استفاده شده است. تماس بین سایر اجزا نیز به صورت تماس کلی یا جنرال کانتکت لحاظ شده است. شرط مرزی به دو سطح از تیر بتنی به صورت گیردار اختصاص و شرط مرزی جابه جایی نیز به عنوان بار به جسم صلب اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج حاصل دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان خروجی های مساله شامل تنش،کرنش،جابه جایی و نمودار نیرو-تغییر مکان را مشاهده نمود. همچنین آسیب های پدید آمده در لوله کامپوزیتی نیز قابل مشاهده می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo