تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرنده به کابین هواپیما به روش اس پی اچ(اصلاح فایل ورودی) در آباکوس

شبیه سازی برخورد پرنده به کابین هواپیما به روش اس پی اچ(اصلاح فایل ورودی) در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم برخورد پرنده به کابین هواپیما به روش اس پی اچ در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تحلیل به صورت سه بعدی بوده که کابین به صورت فایل کد ورودی به نرم افزار ایمپورت شده و نوع آن شل سه بعدی می باشد. پرنده نیز به صورت یک پارت تقریبی سه بعدی در نظر گرفته شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

شیشه به صورت متریال الاستیک در نظر گرفته شده که در اثر برخورد تغییر شکل الاستیک آن بررسی می گردد. برای در نظر گرفتن شکست شیشه می توان معیارهای مختلفی رو در نظر گرفت که در این مثال برای سادگی کار از این معیارها استفاده نشده و فقط خاصیت الاستیک به آن نسبت داده شده است. برای مدلسازی رفتار متریال پرنده از معادله حالت Us-Up استفاده شده است. فاصله بین پرنده و کابین نیز مقدار اندکی تعیین شده و تحلیل مورد استفاده در این آنالیز تحلیل اکسپلیسیت بوده که می تواند تغییرشکل های بزرگ را به خوبی همگرا کند.

برای ایجاد المان ذره ای یا PC3D از تغییر در فایل اینپوت استفاده شده به نحوی که تمامی المان های پارت پرنده پاک شده و به جای آن المان ذره ای قرار داده شده است. با توجه به تماس بین ذرات و سطح رویی کابین در فایل ورودی نرم افزار یک تماس کلی بین سطح کابین و ندهای پارت پرنده ایجاد شده تا این تماس بتواند تعامل مناسب بین اجزا را در نظر بگیرد. در طی آنالیز و با برخورد ذرات پرنده به کابین می توانیم تغییر شکل و تنش بوجود آمده در کابین را به خوبی مشاهده نمائیم. در شکل های زیر میتوانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.  

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی مرحله به مرحله به همراه فایل های نرم افزاری ۳۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo