تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه فولادی به ورق پلاستیکی(ABS) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پرتابه فولادی به ورق پلاستیکی(ABS) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد پرتابه فولادی به ورق پلاستیکی(ABS) در نرم فزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی شامل دو هندسه می باشد. پرتابه فولادی به صورت سه بعدی و شل و جسم هدف پلاستیکی به صورت پارت سالید و سه بعدی طراحی شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای پرتابه ماده فولاد به صورت الاستیک و مدل پلاستیک جانسون-کوک در نظر گرفته شده است.مدل ماده جانسون-کوک با در نظر گرفتن اثر سخت شدگی کرنشی و نرخ کرنشی ماده و اثر نرم شدگی ماده، به عنوان پرکاربردترین مدل ماده جهت تعیین رفتار پلاستیک ماده تحت اثر تغییر شکل های بزرگ و سریع مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که پرتابه فولادی بسیار سخت تر از ماده هدف می باشد،لذا نیازی به تعریف رفتار آسیب ندارد. برای ماده هدف از یک نوع پلاستیک خاص به نام Acrylonitrile butadiene styrene استفاده شده است. برای این ماده خواص به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیک جانسون-کوک در نظر گرفته شده که اطلاعات مورد نیاز برای متریال از مقاله مرجع استخراج شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس سطح به سطح به همراه اصطکاک به عنوان خاصیت تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی برای دو سطح کناری ماده هدف به صورت کاملا گیردار و برای پرتابه فولادی به صورت شرط سرعت اولیه در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز نیز تاثیر زیادی در نحوه تغییرشکل و میزان آن دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان فشردگی پلاستیک تحت اثر ضربه را مشاهده نمود. تمامی پرامترهای خروجی از قبیل تنش، کرنش، جابه جایی و… قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo