تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد پرتابه سرعت بالای برنجی به ورق چندلایه سرامیکی-آلمینیومی-کامپوزیتی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد پرتابه سرعت بالای برنجی به ورق چندلایه سرامیکی-آلمینیومی-کامپوزیتی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو آموزشی به شبیه سازی برخورد پرتابه سرعت بالای برنجی به ورق چندلایه سرامیکی-آلمینیومی-کامپوزیتی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تمامی اجزا شامل پرتابه،ورق سرامیکی،ورق آلمینیومی و چهار لایه کامپوزیت به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

پرتابه با استفاده از ماده برنج و به صورت الاستیک به همراه مدل پلاستیسته و آسیب جانسون کوک،ورق آلمینیومی میانی با استفاده از خاصیت الاستیک به همراه خاصیت پلاستیک و آسیب جانسون کوک، ورق های کامپوزیتی با استفاده از متریال Epoxy-Glass و با خاصیت الاستیک لمینا به همراه معیار شکست در تنش و همچنین معیار آسیب هاشین و در نهایت برای سرامیک از مدل بیزل برای مدل سازی متریال استفاده شده است.تحلیل به صورت اکسپلیسیت بوده و با توجه به از بین رفتن المان های داخلی در طی آنالیز و عدم در نظر گرفته شده فرسایش در محیط آباکوس، لذا فرسایش و همچنین تعریف تماسی که بتواند تخریب المان های داخلی را در نظر بگیرید از طریق فایل ورودی تعیین شده است. تماس بین تمامی صفحات از جمله سرامیک با آلمینیوم،آلمینیوم با کامپوزیت و کامپوزیت ها با هم به صورت تماس ایده آل و بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرط مرزی به اطراف پارت های هدف از نوع کاملا مقید اعمال شده است. سرعت اولیه ۵۵۰ متر بر ثانیه نیز برای پرتابه انتخاب شده است. انتخاب مش بندی مناسب در این آنالیز تاثیر زیادی بر نتایج مساله دارد و مش باید در ناحیه برقراری تماس بسیار ریز باشد تا بتواند خروجی مناسبی را ارائه نماید.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نتایج خروچی از قبیل تنش،کرنش،آسیب…. را مشاهده نمود. با توجه به رفتار ترد سرامیک،پس از رسیدن پرتابه به سطح آن و برقرای تماس،سرامیک به سرعت شکسته می شود و همچنین پرتابه آسیب زیادی را ورق آلومینیومی و ورق های کامپوزیتی پدید می آورد.

در شکل های زیر می توانید تعدادی از خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها رو گزینه خرید کلیک نمائید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo