تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی برخورد تکراری یک جسم صلب به تیر فولادی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی برخورد تکراری یک جسم صلب به تیر فولادی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی برخورد تکراری یک جسم صلب به تیر فولادی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر فولادی به صورت قوطی شکل و شل طراحی شده است. جسم صلب نیز به صورت شل تعریف شده است. جسم صلب در فاصله معینی از تیر قرار دارد که در شکل زیر می توانید مدل مونتاژ شده در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای فولاد ماده به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده و با توجه به سرعت اولیه پرتابه به منظور پیش بینی آسیب از مدل تخریب داکتیل و شییر استفاده شده است.خواص مورد استفاده در این آنالیز از هلپ نرم افزار استخراج شده است. هدف از این آنالیز بررسی برخورد چند باره و یا تکراری قطعه صلب در مراحل مختلف می باشد. در این آنالیز قطعه تحت سه ضربه تکراری قرار می گیرد. در آنالیز اول برخورد شبیه سازی شده و در آنالیز دوم نتایج مربوط به آنالیز اول به صورت شرط اولیه فراخوانی می شود و این مورد باعث می شود که قطعه در ابتدای آنالیز در شبیه سازی دوم دارای تنش پسماند اولیه و تغییر شکل باشد و در اثر برخورد دوم میزان تخریب و تغییر شکل افزوده می شود. در آنالیز سوم نتایج مربوط به آنالیز دوم فراخوانی شده و به صورت شرط اولیه در مدل اعمال می شود.

این تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی اعمال شده است. شرط مرزی برای دو انتهای تیر به صورت گیردار و برای جسم صلب به صورت سرعت اولیه می باشد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز بر دقت نتایج تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نتایج مربوط به تنش،کرنش،آسیب ها و … را مشاهده نمود. در هر آنالیز نتایج آنالیز قبل به صورت تنش و کرنش پسماند در مدل موجود می باشد. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.  

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo