تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک ستون مرکب بتنی-فولادی در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک ستون مرکب بتنی-فولادی در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی بارگذاری تکراری روی یک ستون مرکب بتنی-فولادی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و از دو پارت سه بعدی و تغییر شکلپذیر بتن و تیر فولادی تشکیل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای تیر فلزی ماده فولاد به صورت خاصیت الاستیک-پلاستیک به همراه مدل آسیب داکتیل به منظور پیش بینی آسیب تحت بارگذاری سیکلی مورد استفاده قرار داده شده است.تیر بتنی نیز با استفاده خاصیت الاستیک و مدل آسیب پلاستیسیته یا همان مدل Concrete Damagaed Plasticity مدل شده است. این نوع متریال نیز می تواند آسیب های کششی و فشاری ناشی از بارگذاری سیکلی را به خوبی نمایش دهد. در این تحلیل از یک استپ استاتیکی با تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از عدم همگرایی زودرس،استفاده شده است. در این تحلیل می توان از خاصیت تماس سطح به سطح با در نظر گرفتن ویژگی های تماسی استفاده نمود،اما به دلیل عدم همگرایی از ویژگی تماس ایده آل و بدون عیب بین اجزا استفاده شده است. تیر در یک سر دارای جابه جایی سیکلی به همراه یک امپلیتیود برای تعیین پروتکل آن و در سر دیگر دارای شرط مرزی کاملا گیردار می باشد .استفاده از مش بندی مناسب و ریز می تواند تا حد زیادی در الگوی رفتاری ستون مرکب موثر باشد لذا برای ایجاد مش مناسب از چندین پارتیشن به منظور بهبود کیفیت مش بهره برده شده است.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان آسیب کششی و فشاری بتن،تنش و کرنش مجموعه و همچنین تغییر شکل به خصوص در پایه ستون بتنی و فلزی را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از خروجی های این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo