تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار زیر آب روی یک استوانه (Hull) در نرم افزار آباکوس به روش UNDEX

شبیه سازی انفجار زیر آب روی یک استوانه (Hull) در نرم افزار آباکوس به روش UNDEX

انفجار زیر آب undex را می توان به دو بخش تقسیم کرد که شامل موج شوک (Shock Wave) و نوسان حباب (Bubble) است که هر دو باعث ایجاد شکست و آسیب در سازه ها می گردند. البته مکانیزم آسیب آن ها متفاوت است. اصولا مقدار فشار ناشی از موج شوک بسیار زیاد بوده اما مدت زمان آن ناچیز است. در جهت دیگر فشار ناشی از نوسان حباب کمتر بوده ، اما مدت آن بسیار طولانی تر است. بنابراین در آنالیز سازه هایی که انفجار undex در نزدیکی آن ها رخ می دهد هر دو عامل موج شوک و نوسان حباب باید در نظر گرفته شود. موج شوک باعث ایجاد آسیب های شدید در سازه هایی که فرکانس طبیعی آن ها کمتر از یک میلی ثانیه است می گردد که معمولا باعث ایجاد آسیب های موضعی در سازه کشتی ها می شود. در حالی که نوسان حباب می تواند با همگام شدن با فرکانس طبیعی کشتی باعث ایجاد آسیب های کلی به وسیله سطحی گردد.
انفجار زیر آب undex باعث ایجاد یک موج شوک با دامنه بالا در زمان کوتاه و ایجاد یک حباب بسیار فشرده که به سمت سطح آزاد سیال در اثر بویانسی حرکت می کندد می شود. زمانی که حباب منبسط می شود فشار داخل حباب کاهش می یابد تا زمانی که به زیر فشار محیط اطراف برسد. زمانی که حباب به ماکزیمم شعاع و مینیمم فشار برسد، حباب شروع به منقبض شدن می کند تا به مینیمم شعاع خود برسد. به دلیل اینکه در این مرحله فشار زیادی در داخل حباب ایجاد می گردد، حباب مجدد شروع به منبسط شدن می کند و یک موج فشاری دومی را در اطراف منتشر می کند. فرآیند منبسط و منقبض شدن حباب تا زمانی که حباب در اثر بویانسی به سطح آزاد سیال برسد ادامه می یابد و یک سری موج های فشار را در آب منتشر می کند. البته با گذشت زمان دامنه امواج فشاری حباب کاهش می یابد.

در شکل زیر می توانید شماتیک کار را مشاهده نمائید.

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم  انفجار زیر آب روی یک استوانه (Hull) در نرم افزار آباکوس به روش UNDEX پرداخته ایم. با توجه به نرخ بارگذاری سریعی که در این مساله اتفاق می افتد از متریال مدل جانسون کوک برای استوانه استفاده شده است. برای تحلیل از یک استپ دینامیکی استفاده و در اینترکشن نیز پروسه انفجار از نوع انفجار زیر آب انتخاب شده است. در طی آنالیز و با رسیدن موج فشاری به بدنه استوانه به خوبی می توان تغییر شکل مدل را مشاهد نمود که در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها میتوانید روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo