تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(فولاد-آلمینیوم-سرامیک-CFRP) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(فولاد-آلمینیوم-سرامیک-CFRP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک پنل مرکب(فولاد-آلمینیوم-سرامیک-CFRP) در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صرت سه بعدی بوده و ورق رویی فولادی و آلمینیومی به صورت سالید و تغییر شکلپذیر طراحی شده اند. لایه ضخیم سرامیکی و لایه زیرین CFRP چهار لایه نیز به صورت سالید و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

در طی فرآیند انفجار پنل دچار تغییر شکل سریعی می شود، لذا تعریف متریال مدل مناسب با آن از اهمیت خاصی برخوردار است. برای لایه فولادی و آلمینیومی از مدول برشی به همراه معادلات حالت شوک خطی، پلاستیسیته جانسون-کوک به همراه نرخ کرنش که مناسب برای تغییر شکل سریع بوده به همراه مدل آسیب جانسون-کوک استفاده شده است. برای مدلسازی الیاف کامپوزیتی از مدل الاستیسیته لمینا به همراه مدل آسیب هاشین بهره برده شده است. برای سرامیک نیز آباکوس متریال مدل هایی مختلفی را پیشنهاد می دهد که از آنها می توان در محیط آباکوس و یا از طریق کد استفاده نمود.

تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت زمانمند به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور کاهش زمان حل و ایجاد پایداری در مساله استفاده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس ایده آل در نظر گرفته شده است. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا و یا CONWEP می باشد که با تعیین مقدار ماده منفجره و محل آن تعیین می گردد. با توجه به اینکه یک چهارم هندسه مدل شده است، لذا شرط مرزی تقارنی به سطوح تقارنی اختصاص داده شده است. شرط مرزی گیردار نیز به سایر لبه های پنل نسبت داده شده است. استفاده از مش بندی ریز در پیش بینی رشد ترک و آسیب بوجود آمده بسیار تاثیر دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمام نتایج خروجی از قبیل تنش،کرنش،آسیب در سرامیک،آسیب الیاف، نیروی انفجار و… را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo