تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک مخزن فولادی حاوی خاک در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک مخزن فولادی حاوی خاک در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار روی یک مخزن فولادی حاوی خاک در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. هندسه مخزن به صورت پارت سه بعدی از نوع شل بوده، محیط به صورت پارت اویلری و خاک نیز به صورت پارت سالید در فضای اویلری تعریف شده است. نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی به صورت شکل زیر می باشد.

توده خاک در داخل مخزن قرار دارد و به صورت حجم اویلری تعریف شده است. متریال خاک با استفاده از مدل موهر کلمب ایجاد و خواص مخزن فولادی نیز به صورت الاستیک-پلاستیک به همراه مدل آسیب در نظر گرفته شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس کلی بین اجزا در نظر گرفته شده است. برای تعریف پروسه انفجار از روش کانوپ یا همان انفجار در هوا بهره برده شده است. شرط مرزی مناسب نیز به مجموعه اجزا اعمال شده است. استفاده از مش بندی مناسب و ریز برای محیط اویلری و خاک تاثیر زیادی در صحت نتایج دارد. در این تحلیل برای مشخص کردن مقدار حجم خاک و مکان آن می توان از روش تعریف کسر حجمی یا متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مثال از روش اول بهره برده شده است.

در این تحلیل هدف بررسی میزان تغییر شکل خاک و بیرون ریخته شده آن از مخزن می باشد،به این صورت که با رسیدن موج انفجار به مخزن، مخزن تغییر شکل داده و این تغییر شکل به خاک منتقل شده و باعت میگردد که خاک منقبض و در نهایت از مخزن به بیرون پرتاب شود. بیرون ریخته شدن خاک با تعریف کسر حجمی آن میسر می گردد. پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان تنش،کرنش، تغییر شکل و سایر نتایج این آنالیز را برای خاک و مخزن فولادی مشاهده نمود.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۶۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo