تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک ستون فولادی در تماس با فونداسیون بتنی به روش کوپل اویلری لاگرانژی در آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک ستون فولادی در تماس با فونداسیون بتنی به روش کوپل اویلری لاگرانژی در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار روی یک ستون فولادی در تماس با فونداسیون بتنی به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که در آن تیر فولادی به همراه صفحه ستون متصل به آن به صورت پارت سالید طراحی شده اند. بتن نیز به صورت سه بعدی و سالید و میلگردهای درون آن نیز به صورت پارت وایر ترسیم شده اند. هندسه تی ان تی و خاک نیز به صورت سه بعدی و تغییر شکلپذیر طراحی شده اند. فضای اویلری نیز به صورت یک پارت اویلری سه بعدی در نظر گرفته شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در کنار یکدیگر را مشاهده نمائید.

برای خاک، ماده به صورت الاستیک و پلاستیک با استفاده از مدل موهر کلمب تعیین شده است. برای ستون فولادی و صفحه ستون نیز ماده به صورت الاستیک و پلاستیک به همراه خواص آسیب داکتیل و شییر در نظر گرفته شده است. این معیارهای آسیب می تواند نحوه تخریب فولاد را به خوبی نمایش دهد. برای ماده منفجره معادله حالت JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، مورد استفاده قرار داده شده است. برای میلگردها نیز ماده فولاد مربوط به تیر و صفحه ستون استفاده شده است. برای مدلسازی رفتار صحیح بتن تحت بار ناگهانی و فشار زیاد، آباکوس متریال مدلهایی فراوانی را دارا می باشد. استفاده از متریال صحیح برای بتن در این آنالیز از اهمیت خاصی برخوردار است. متریال بتن با استفاده از قابلیت فایل ورودی و ایجاد تغییراتی در آن مورد استفاده قرار داده شده است.تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت یک تماس کلی به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. تماس بین ستون و صفحه ستون، تماس بین صفحه ستون با فونداسیون بتنی به صورت تماس ایده آل یا تماس بدون عیب در نظر گرفته شده است. شرط مرزی مناسب نیز به فونداسیون اعمال و شرط مرزی اویلری نیز به محیط پیرامون آن اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. در این آنالیز برای تعیین متریال اویلری از تکنیک تعیین کسر حجمی استفاده شده که این تکنیک و دقت آن به چگالی مش اجزا بستگی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان گسترش تی ان تی و میزان آسیبی که مجموعه ستون، صفحه ستون و فونداسیون وارد می کند را به خوبی مشاهده نمود. تمامی پارامترهای خروجی از قبیل معیارهای آسیب برای فولاد و بتن، تنش ها و کرنش ها….قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز نمایش داده شده اند.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۳۵۰۰ تومان می باشد.

دقت کنید در زمان خرید درگاه زرین پال را انتخاب نمائید تا فرآیند خرید به درستی صورت پذیرد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo