تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار روی یک ساندویچ پنل با هسته مشبک(GFRP) در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار روی یک ساندویچ پنل با هسته مشبک(GFRP) در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم انفجار روی یک ساندویچ پنل با هسته مشبک(GFRP) در نرم افزار آباکوس  پرداخته ایم. سازه های کامپوزیتی از قبیل ساندویچ پنل ها و … به دلیل سبک بودن و نسبت وزن پایین به مقاومت بالا در راستای به کارگیری الیاف بسیار حائز اهمیت می باشند. مدل های مختلفی برای تست پنل های ساندویچی موجود می باشد که می توان به  تست ضربه و تست انفجار اشاره نمود. در این آنالیز از دو صفحه سالید رویی و  دو صفحه سالید زیرین و یک هندسه مشبک در میان آنها برای تحلیل تست انفجار به صورت سه بعدی استفاده شده است که در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

متریال مورد استفاده برای تمامی پارت ها ماده GFRP یا همان الیاف گرافیت می باشد که برای وارد کردن مشخصات آن نیاز به خواص الاستیک در قالب لمینا یا ثابت های مهندسی و معیار آسیب مناسب مانند هاشین می باشد. پارت های رویی و زیرین به صورت سالید و پارت مشبک میانی به صورت شل مدل و ضخامت و راستای مناسب در محیط متریال به آن نسبت داده شده است.برای این تحلیل از یک استپ دینامیکی زمانمند استفاده و بین دو صفحه رویی و دو صفحه زیرین تماس به صورت ایده آل لحاظ و تماس بین صفحه مشبک و صفحات بالا و پایین به صورت سطح به ند تعریف شده است.

پروسه انفجار در این آنالیز به صورت انفجار در هوا یا CONWEP بوده که نیاز به تعریف مقدار تی ان تی در قالب رفتار تماسی و ایجاد اینترکشن مناسب برای لحاظ نمودن نقطه انفجار و صفحه گیرنده آن دارد. با توجه به محدود بودن معادلات آسیب متریال، ممکن است ارورهایی در مساله پدید آید که منجر به واپیچش بیش از حد المان ها گردد که منشا آن خواص ماده می باشد، لذا با تغییر مکان نقطه انفجار و مقدار ماده منفجره می توان آن را تا حدی برطرف نمود.  در طی آنالیز و با پیشرفت روند حل مساله به خوبی می تان پارامترهای آسیب بوجود آمده در سازه ساندویچی و همچنین تنش و تغییر شکل پدید آمده در آن را مشاهده نمود.

در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.   

برای تهیه فایل های می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo