تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل شیشه ای با لایه واسط PVB در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل شیشه ای با لایه واسط PVB در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار در هوا روی یک پنل شیشه ای با لایه واسط PVB در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. هدف از این آنالیز بررسی نوع شکست شیشه و تغییر شکل لایه میانی می باشد. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد و مدل از دو لایه شیشه به همراه یک لایه میانی از ماده PVB به صورت سالید تشکیل شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی متریال شیشه تحت اثر بار شدید فشاری یا انفجار، نیاز به تعریف رفتار صحیح در قالب یک متریال مدل در آباکوس می باشد. در این آنالیز شیشه به عنوان ماده سخت و ترد در نظر گرفته شده و متریال آن از طریق فایل ورودی و با ایجاد تغغیراتی در آن، ایجاد شده است. برای ماده واسط یا میانی نیز از خواص الاستیسیته به همراه خواص پلاستیک بهره برده شده است. لایه میانی مشابه پلیمر یا لاستیک بوده و دارای تغییر شکل زیادی خواهد بود. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی از نوع زمان هدف به منظور کاهش زمان تحلیل، بهره برده شده است. تماس بین لایه های شیشه با ماده واسط به صورت تماس ایده آل لحاظ شده است که البته می توان آن را به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص سختی نیز در نظر گرفت. پروسه انفجار به صورت انفجار در هوا و یا CONWEP اعمال شده است. شرط مرزی گیردار و تقارنی نیز به اجسام اعمال شده است. در این آنالیز یک چهارم هندسه کل مدل شده لذا نیاز به اعمال شرط مرزی تقارنی در صفحات تقارن می باشد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در نتایج حاصل از این آنالیز دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه شکسته و خرد شدن شیشه، تنش،کرنش،آسیب، جابه جایی لایه میانی و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo