تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در خاک به روش اویلری و بررسی ایجاد گودال در آن در آباکوس

شبیه سازی انفجار در خاک به روش اویلری و بررسی ایجاد گودال در آن در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم انفجار در خاک به روش اویلری و بررسی ایجاد گودال در آن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بود که مجموعه شامل هندسه ی خاک،هوا و تی ان تی می باشد. در نرم افزار آباکوس نمیتوان از حالت دوبعدی برای المان های اویلری استفاده کرد لذا به هندسه ها ضخامت اندکی اعمال تا حالت سه بعدی برقرار باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در کنار یکدیگر را مشاهده نمائید.

هدف از این آنالیز بررسی نحوه انتشار موج انفجار در هوا و خاک و بررسی گودال ایجاد شده در خاک می باشد. هوا به صورت گاز ایده آل و با استفاده از معادلات حالت تعریف، خاک به صورت الاستیک و با مدل پلاستیسیته موهر-کلمب و برای تی ان تی نیز از مدل جو ویلکینز لی استفاده شده است. در شکل زیر می توانید نمایی از انفجار واقعی که نحوه انتشار امواج را مشخص می نماید،مشاهده نمائید.

در این تحلیل از یک استپ دینامیکی استفاده شده است و برای تمامی اجزا خروجی های مورد نیاز به صورت جداگانه درخواست داده شده اند. شرایط مرزی برای مجموعه اعمال و همچنین برای اعمال متریال به المان های اویلری می توان از دو روش کسر حجمی یا حالت یونیفرم استفاده نمود که در این مثال از حالت یونیفرم بهره برده شده است. چگالی مش تاثیر بسزایی در نتایج حاصل،میزان عمق گودال و نحوه درست انتشار موج دارد. با  پیشرفت آنالیز می توان میزان نفوذ ماده منفجره در خاک و هوا را به خوبی مشاهده نمود. میزان عمق و عرض گودال ایجاد شده به مقدار تی ان تی وابسته است و با تغییر آن می توان مقادیر مختلفی را به دست آورد. در شکل های زیر می توانید نمایی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمود.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی مرحله به مرحله به همراه فایل های نرم افزاری ۵۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo