تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نزدیکی دیوار بنایی در آباکوس-بررسی تخریب

شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نزدیکی دیوار بنایی در آباکوس-بررسی تخریب

در این ویدئو به شبیه سازی انفجار به روش کوپل اویلری لاگرانژی در نزدیکی دیوار بنایی در آباکوس-بررسی تخریب- پرداخته ایم. دیوار آجری به صورت پارت سالید ایجاد شده که آجر های افقی و عمودی در محیط اسمبلی مونتاژ شده اند. محیط پیرامون دیوار به صورت اویلری در نظر گرفته شده و تی ان تی نیز به صورت پارت سالید در میان محیط اویلری تعریف شده است. در شکل های زیر می توانید نحوه قرار گیری اجزا نسبت به یکدیگر را مشاهده نمائید.

دیوار آجری متشکل از چندین ردیف آجر سالم و نصفه می باشد که در بالا و پایین آن دو تیر بتنی قرار داده شده است. تی ان تی با استفاده از معادله حالت جو ویلکینز لی که انرژی آزاد شده در واکنش شیمیایی را به فشار مکانیکی تبدیل می کند، استفاده شده است. برای آجرها و تیر بتنی نیز می توان از مدل پلاستیسیته بتن استفاده نمود،اما با توجه به امکان تخریب آجرها تحت اثر انفجار نیاز است از متریال مدلی استفاده شود که بتواند تخریب پدید آمده را در نظر بگیرد. آباکوس متریال مدل های مختلفی را در محیط ویژوال،فایل ورودی و سابروتین در اختیار قرار می دهد که در این مثال از فراخوانی متریال از طریق فایل ورودی استفاده شده است.تحلیل به صورت دینامیکی بوده و تماس بین اجزا به صورت تماس کلی در نظر گرفته شده است. تماس بین آجرها در سطوح افقی و عمودی که همان ملات می باشد به صورت خواص کوهسیو در محیط اینترکشن با در نظر گرفتن خواص آسیب و تکامل اعمال شده است. در این حالت آباکوس خواص مورد نظر برای ملات را دریافت نموده و تماس بین سطوح آجرها را با خواص ملات در نظر می گیرد. شرط مرزی مناسب نیز به تیر بتنی پایینی اعمال شده است. برای تعریف متریال اویلری و محل قرارگیری تی ان تی می توان از دو روش کسر حجمی و متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مثال از روش اول استفاده شده است. استفاده از مش بندی ریز نیز تاثیر زیادی در دقت نتایج خروجی دارد.

با انفجار تی ان تی و رسیدن موج انفجار به میانه دیوار ،تخریب آجرها آغاز می شود و به خوبی می توان پارامترهای آسیب درخواست داده شده را مشاهده نمود. نحوه انتشار تی ان تی و موج فشاری، تنش،کرنش و …. قابل دسترس می باشند. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده اند.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۰۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر فولادی تقویت شده با اپوکسی و CFRP

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بارگذاری سیکلی در آباکوس استاندارد روی یک تیر ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo