تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی با پیچ و بررسی پارگی ورق تیر تحت اثر جابه جایی عمودی در آباکوس

شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی با پیچ و بررسی پارگی ورق تیر تحت اثر جابه جایی عمودی در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی اتصال تیر به ستون فولادی با پیچ و بررسی پارگی ورق تیر تحت اثر جابه جایی عمودی در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و تیر به همراه ورق انتهایی جوش شده به صورت سه بعدی و سالید، مجموعا ده پیچ به صورت سه بعدی و سالید و ستون به صورت تیر سه بعدی و سالید طراحی شده اند. در شکل زیر نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی نشان داده شده است.

برای پیچ ها متریال فولاد به صورت الاستیک- پلاستیک همراه با نرخ کرنش و همچنین معیارهای آسیب برشی و داکتیل به همراه تکامل استفاده شده است. برای تیر فولادی و ستون نیز متریال به صورت الاستیک-پلاستیک به همراه معیار آسیب داکتیل استفاده شده است. استفاده از این معیارها در نمایش میزان آسیب و تخریب بوجود آمده ضروری می باشد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین تمامی اجزا که شامل تماس پیچ ها با تیر و پیچ ها با ستون می باشد،به صورت سطح به سطح تعریف شده است. خواص تماسی نیز برای تعاملات ایجاد شده در نظر گرفته شده است.شرط مرزی برای اطراف ستون و جان آن به صورت کاملا گیردار و جابه جایی عمودی نیز در قالب یک بار آرام به تیر اعمال شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب به خصوص در محل تماس اجزا بسیار ضروری می باشد.

پس از اتمام تحلیل به خوبی می توان تنش،کرنش،آسیب …بوجود آمده در اجزا را مشاهده نمود. در این تحلیل پیچ ها در مقابل بار وارد مقاومت نموده ،اما صفحه انتهایی تیر که پیچ روی آن سوار هستند دچار آسیب شده و از بالای تیر شروع به آسیب دیدن و پاره شدن می نماید. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo