تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی اتصال تیر به ستون بتنی فوق توانمند تحت بارگذاری چرخه ای در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی اتصال تیر به ستون بتنی فوق توانمند تحت بارگذاری چرخه ای در نرم افزار آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی اتصال تیر به ستون بتنی فوق توانمند تحت بارگذاری چرخه ای در نرم افزار  آباکوسرداخته ایم. مدل سازی شامل اتصال تیر به ستون به صورت سه بعدی و سالید، خاموت های مربوط به تیر و ستون به صورت سه بعدی و سیمی و میلگردهای طولی به صورت سه بعدی و سیمی می باشد. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

همانطور که در شکل مشاهده می کنید میلگردها و خاموت ها در بتن به صورت مدفون شده لحاظ شده اند. برای پارت بتن ماده به صورت بتن فوق توانمند که دارای مقاومت فشاری بسیار بیشتری نسبت به بتن معمولی می باشد، به کار گرفته شده است. برای مدلسازی رفتار آن از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity بهره برده شده است. این متریال مدل رفتار کششی و فشاری بتن را به صورت جداگانه دریافت می نماید. برای مدلسازی رفتار میلگردهای فولادی نیز از خواص الاستیک به همراه خواص پلاستیک استفاده شده است. تحلیل به صورت استاتیکی بوده و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی بهره برده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ شده اند و همچنین دو سر ستون به صورت گیردار و به سر آزاد تیر، جابه جایی سیکلی به همراه پروتکل آن اعمال شده است.در ناحیه اتصال تیر به ستون به دلیل بحرانی بودن ناحیه، از تعداد بیشتری خاموت به منظور بهبود رفتار اتصال استفاده شده است. بارگذاری سیکلی طبق پروتکل تعریف شده در هر سیکل اعمال شده و در هر سیکل ناحیه پیک تنش متفاوت با سیکل دیگر می باشد. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در این شبیه سازی در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی خروجی ها از قبیل تنش، کرنش، جابه جایی، و نمودار هیسترزیس را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تیهه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۳۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

۲ دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر من با ایمیل خودم ، آموزش (شبیه سازی اتصال تیر به ستون بتنی فوق توانمند تحت بارگذاری چرخه ای در نرم افزار آباکوس) را خرید کردم اما لینک برای من نیومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo