تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی انفجار در عمق زمین در نزدیکی دسته شمع بتنی به روش CEL در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی انفجار در عمق زمین در نزدیکی دسته شمع بتنی به روش CEL در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه انفجار در عمق زمین در نزدیکی دسته شمع بتنی به روش CEL در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. دامنه تحلیل و شبیه سازی به صورت یک پارت اویلری سه بعدی طراحی شده است. دسته شمع به صورت سه بعدی و سالید ایجاد شده اند. پارت های مربوط به ماده منفجره،هوا و خاک نیز به صورت سه بعدی ترسیم شده اند. در شکل زیر می توانید نمایی از قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی ماده منفجره از متریال مدل JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی آزاد شده در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را داراست، استفاده شده است. در این متریال مدل ثوابت با استفاده از مقاله های رفرنس وارد شده است. با تعریف نقطه انفجار یا نقاط انفجاری نیز می توان مکان دقیق شروع انفجار را مشخص نمود. هوا به صورت گاز ایده آل و با استفاده از معادلات حالت تعریف شده است البته گاز قابلیت تعریف توسط معادله شوک خطی را نیز دارا می باشند. خاک نیز به صورت ماده الاستیک به همراه مدل پلاستیک موهر-کلمب تعریف شده است. برای بتن نیز آباکوس چندین متریال مدل مختلف را پیشنهاد می دهد که تعدادی از آنها در محیط ویژوال آباکوس و تعدادی نیز از طریق کد قابل دسترس می باشند که با توجه به احتمال تخریب گسترده باید نوع خاصی از متریال مدل تعریف شود تا بتواند تخریب سازه را در نظر بگیرد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت بهره برده شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس کلی با در نظر گرفتن خواص تماسی لحاظ شده است. شرط های مرزی مورد نیاز نیز به اجزا اختصاص داده شده است. برای تعیین متریال اویلری نیز می توان از دو روش کسر حجمی و یا متریال یکنواخت استفاده نمود که در این مساله از روش اول بهره برده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در صحت نتایج حاصله دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان گسترش تی ان تی در خاک،فشرده شده خاک،تخریب سازه بتنی،تنش و کرنش را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایح این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۲۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo