تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / Abaqus tutorial videos / Abaqus advanced tutorials / شبیه سازی انفجار به روش SPH نزدیک دال بتنی تقویت شده با در نظر گرفتن نرخ کرنش بتن در آباکوس

شبیه سازی انفجار به روش SPH نزدیک دال بتنی تقویت شده با در نظر گرفتن نرخ کرنش بتن در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی انفجار به روش SPH نزدیک دال بتنی تقویت شده با در نظر گرفتن نرخ کرنش بتن در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی می باشد. دال بتنی به صورت سه بعدی و سالید ایجاد شده است. میلگردها به صورت پارت سه بعدی و سیمی پیوسته لحاظ شده اند. پارت ماده منفجره نیز به صورت یک کره تو پر و سه بعدی ترسیم شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی بتن از متریال مدل Concrete Damaged Plasticity استفاده شده است. این متریال مدل بر اساس ترک خوردگی کششی و خرد شدگی فشاری محاسبات تنش-کرنش رو انجام می دهد. در ورژن های جدید نرم افزار آباکوس در حالت دینامیکی این متریال مدل توانایی بیشتری را در پیش بردن مساله و تغییر شکلهای بزرگ را دارا می باشد. در ورژن های قدیمی تر این مدل ماده نسبت به نغییر شکلهای بزرگ بسیار حساس بوده است. مدل ماده بتن در حالت کشش و فشار وابسته به نرخ کرنش به منظور در نظر گرفتن تغییر شکلهای سریع، مورد استفاده قرار داده شده است. داده های متریال از مقاله رفرنس استخراج شده است. برای میلگردها فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک وابسته به نرخ کرنش لحاظ شده است. برای تعریف ماده منفجره از معادله حالت JWL که توانایی تبدیل انرژی شیمیایی در واکنش انفجار به فشار مکانیکی را دارا می باشد، استفاده شده است. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت استفاده شده است. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن لحاظ و تماس بین اجزا به صورت تماس کلی اعمال شده است. شرط مرزی گیردار به طرفین دال بتنی اختصاص داده شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در حصول نتایج صحیح تاثیر زیادی دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان منتشر شدن ذرات ماده منفجره، موج تنش، کرنش، جابه جایی، آسیب کششی و فشاری …. را مشاهده نمود. در شکلهای زیر تعدای از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Cyclic behavior of exposed base plates with extended anchor bolts in Abaqus

Column base connections are among the most critical components of Steel Moment Frames, their behavior ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo