تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی پارگی اتصال پیچی دو ورق تحت کشش در نرم افزار آباکوس- تحلیل دینامیکی

شبیه سازی پارگی اتصال پیچی دو ورق تحت کشش در نرم افزار آباکوس- تحلیل دینامیکی

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی پارگی اتصال پیچی دو ورق تحت کشش در نرم افزار آباکوس- تحلیل دینامیکی- پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده که شامل دو پارت ورق فولادی رویی و زیرین می باشد که به صورت سالید و تغییر شکلپذیر ترسیم شده اند. پیچ ها نیز به صورت سه بعدی و سالید طراحی شده اند. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای پارت ها از ماده فولاد با خاصیت الاستیک و پلاستیک وابسته به نرخ کرنش استفاده شده است. برای در نظر گرفتن آسیب و پارگی در مجموعه پارت ها نیاز به تعریف رفتار آسیب می باشد که دو رفتار یا دو مدل آسیب Shear و  Ductile برای فولاد بسیار مناسب می باشند. این دو معیار آسیب می توانند نحوه پارگی در اجزا تحت اثر کشش را به خوبی نمایش دهند. تحلیل به صورت دینامیگی بوده و برای آن از یک استپ اکسپلیسیت به همراه مقیاس دهی جرمی به منظور پایدار سازی و کاهش زمان حل استفاده شده است. تماس بین اجزا پیچی و ورق ها به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی از جمله اصطکاک در نظر گرفته شده است. شرط مرزی به دو انتهای ورق زیرین اعمال و همچنین شرط مرزی جابه جایی به منظور اعمال بار کششی در مجموعه به ورق رویی اعمال شده است. به منظور آرام وارد نمودن بار در طی آنالیز، از یک بازه زمانی آرام برای جابه جایی استفاده شده است. برای مش زنی مناسب و ریز نیز نیاز به استفاده مکرر از ابزار پارتیشن می باشد تا بتوان الگوریتم مناسبی برای مش زدن در قطعات ایجاد نمود.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه کشش ورق رویی و تاثیر آن در کشش پیچ ها و همچنین پارگی را مشاهده نمود. در طی آنالیز با افزایش بار پیچ ها بریده شده و دچار آسیب زیادی می شوند. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo