تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند پاشش سرد به روش SPH در آباکوس

شبیه سازی فرآیند پاشش سرد به روش SPH در آباکوس

در این ویدئو به شبیه سازی قدم به قدم  فرآیند پاشش سرد به روش SPH در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. اسپری (پاشش) دینامیکی با گاز سرد که به فرآیند CS معروف است، فرآیندی است که پودر جامد با سرعت زیاد از درون یک نازل به نمونه مورد نظر برای پوشش دهی برخورد می کند. اگر سرعت پرتاب از حدی مشخص بیشتر باشد، ذرات دچار تغییر فرم پلاستیکی نشده و به سطح نمونه می چسبند. به کمک این روش، مواد زیادی همچون فلزات، سرامیکها، کامپوزیتها و پلیمرها را می توان رسوب دهی کرد که آن موجب فراهم شدن شرایط جالب برای رسیدن به خواص ویژه می­ شود. پاشش سرد، فرآیندی است که نسبت به پاشش حرارتی، خواص مطلوب تری را به وجود می آورد و تنها برای رسوب دهی، از مکانیزم سرعت استفاده می شود. بعضی از این خواص مطلوب عبارتند از جلوگیری از تنش های پسماند، جلوگیری از اکسیدن شدن و جلوگیری از واکنش های نامطلوب در اثر حرارت.

در این مثال برای مدل سازی ذره و قطعه هدف از دو پارت سه بعدی استفاده شده است. ماده مورد استفاده در این آنالیز آامینیوم بوده که در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری ذره و هدف را مشاهده نمائید.

در این آنالیز از یک استپ دینامیکی استفاده شده است و نحوه مدلسازی اجزا نیز به صورت SPH بوده که المان ذره ای نمیتواند ترم حرارت را در نظر بگیرد لذا با در نظر گرفتن تغییراتی در استپ این مورد به المان افزوده شده و در محیط نتایج برای المان های ذره ای نیز می توان ترم دما را مشاهده نمود. در این آنالیز از یک تماس کلی بین ذرات استفاده شده و به ذره سرعت اولیه بالایی اعمال شده که در اثر این سرعت و برخورد کرنش پلاستیک زیادی پدید می آید. در این آنالیز نکته مهم دور بودن از دمای ذوب قطعه می باشد که همین نکته نقش بسیاری در بهبود خواص سطح دارد. مش بندی نیز با توجه به سرعت بالای برخورد بایستی در ناحیه برخورد بسیار ریز بوده تا بتواند نتیجه مطلوبی را ارائه دهد.

در شکلهای زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۶۱۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo