تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند برخورد یا پاشش سرد ذرات سرامیک به تیتانیوم در نرم افزار آباکوس-ابعاد میکرومتر

شبیه سازی فرآیند برخورد یا پاشش سرد ذرات سرامیک به تیتانیوم در نرم افزار آباکوس-ابعاد میکرومتر

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی فرآیند برخورد یا پاشش سرد ذرات سرامیک به سطح تیتانیوم در نرم افزار آباکوس-ابعاد میکرومتر- پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بوده و ذره سرامیک به صورت یک جسم کروی تغییر شکل پذیر با شعاع ۴۰ میکرومتر که کمترین مقدار قابل قبول در نرم افزار آباکوس ورژن ۱۴ برای مش بندی می باشد جسم کروی می باشد،ترسیم شده است. هدف تیتانیومی نیز به صورت یک جسم مکعب مستطیلی تغییر شکل پذیر طراحی شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری پارت ها در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.استفاده از ابعاد در حد ۳ میکرومتر در نرم افزار آباکوس به دلیل کرک بودن نرم افزار میسر نبوده لذا ابعاد مورد استفاده مقداری افزایش داده شده اند.

تیتانیوم به صورت ماده الاستیک-پلاستیک تعریف شده که در آن از مدل پلاستیسیته جانسون کوک و همچینین معیار آسیب جانسون کوک استفاده شده است. این متریال مدل در پیش بینی تغییر شکل های سرعت بالا بسیار مفید می باشد. سرامیک نیز به عنوان یک ماده سخت و شکننده می تواند به صورت مدل های مختلفی در آباکوس تعریف شود که هم در محیط ویژوال آباکوس و هم در قالب فایل ورودی یا کد نویسی در دسترس می باشند. در این تحلیل می توان از مدل جانسون هلمکوئیست برای دستیابی به اثرات برخورد سرعت بالا، استفاده نمود. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و زمان آن ۸۰ نانو ثانیه در نظر گرفته شده است. تماس بین اجزا به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی نیز برای اطراف جسم هدف فلزی به صورت گیردار و برای سرامیک به صورت سرعت اولیه اعمال شده است.مش بندی در این تحلیل دارای محدودیت بود و برای هر دو جز نمی توان از مش بندی بسیار ریزی به دلیل محدودیت در نرم افزار آباکوس استفاده نمود که در محیط مش بندی این مورد توضیح داده شده است.

در طی تحلیل با برخورد جسم سرامیکی به سطح فلز تنش زیادی پدید می آید و همچنین در ناحیه تماس کرنش پلاستیک قابل توجهی اتفاق می افتد. تمامی خروجی در انتهای آنالیز برای هر دو پارت قابل دسترس بوده و در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۴۸۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo