تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی فرآیند آتش سوزی روی یک تیر فولادی به همراه بارگذاری مکانیکی در نرم افزار آباکوس- بررسی تبدیل حرارت به تنش

شبیه سازی فرآیند آتش سوزی روی یک تیر فولادی به همراه بارگذاری مکانیکی در نرم افزار آباکوس- بررسی تبدیل حرارت به تنش

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی فرآیند آتش سوزی روی یک تیر فولادی به همراه بارگذاری مکانیکی در نرم افزار آباکوس- بررسی تبدیل حرارت به تنش- پرداخته ایم. مدل سازی به صورت سه بعدی بوده و تیر فولادی به صورت یک پارت سالید طراحی شده است. در این آنالیز می توان از یک پارت شل نیز به جای پارت سالید استفاده نمود. در شکل زیر نمایی از پارت ترسیم شده در محیط اسمبلی را می توانید مشاهده نمائید.

همان طور که در شکل مشاهده می نمائید، ابتدا تیر تحت فرآیند آتش سوزی قرار گرفته و سپس بار مکانیکی که همان فشار می باشد، به آن اعمال شده است. در تحلیل حرارتی آتش سوزی، نیاز به تعریف رفتار حرارتی تیر در دمای بالا داریم، لذا از خواص حرارتی وابسته به دما از قبیل گرمای ویژه، ضریب کانداکتیویته یا هدایت، ضریب انبساط سطحی و… استفاده شده است. در تحلیل مکانیکی به دلیل فراخوانی دماهای گرهی و تبدیل آنها به کار پلاستیک، نیاز به تعریف رفتار مکانیکی وابسته به دما می باشد، لذا در تحلیل مکانیکی از خواص وابسته به دما مانند چگالی،مدول یانگ و پلاستیسیته استفاده شده است. در آنالیز اول ابتدا تحلیل حرارتی خالص انجام شده و نتایج دمایی در گره ها توسط آباکوس ثبت می گردد. این نتایج گرهی در واقع به عنوان شرایط پیش فرض در تحلیل مکانیکی بوده و باعث ایجاد تغییر شکل و تنش در تیر فولادی می شوند. آتش سوزی با استفاده از تعریف رفتار فیلم به همراه یک امپلیتیود به منظور تعیین ماکزیمم دما و همچنین تابع آن مورد استفاده قرار داده شده است. شرایط تابش یا تشعشع نیز به تیر اعمال شده است. در تحلیل استاتیکی از یک استپ جنرال استاتیک بهره برده شده که در این بخش نتایج تحلیل دمایی روی تیر قرار داده شده و همچنین بار فشار یکنواخت به عنوان بار مکانیکی به تیر اعمال شده است. دو سر تیر گیردار بوده و استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز در این تحلیل اهمیت دارد.

پس از اتمام هر دو آنالیز به خوبی می توان اثر آتش سوزی در افزایش دما، تولید تنش و کرنش، اثر بار مکانیکی همزمان در ایجاد تنش در تیر و …  را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای خرید فایلها روی گزینه زیر کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۴۵۰۰ تومان می باشد.

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن میلگرد آجدار از بتن فوق توانمند ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo