تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی سوراخ کاری بتن با استفاده از مته در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی سوراخ کاری بتن با استفاده از مته در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی سوراخ کاری بتن با استفاده از مته در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. بتن به صورت یک پارت سه بعدی و سالید در نظر گرفته شده است. پارت مته به دلیل پیچیدگی هندسه نیاز به طراحی در نرم افزاری مانند سالیدورک دارد، لذا این پارت به نرم افزار ایمپورت شده است. در شکل زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مته ماده فولاد در نظر گرفته شده است،اما این پارت در ماژول اینترکشن صلب خواهد شد و خواص آن تاثیری در آنالیز نخواهد داشت. برای بتن نیز متریال مدلهای مختلفی می توان تعریف کرد که در این آنالیز باید نوعی از متریال به کار گرفته شود که بتواند اثرات تخریب بتن در اثر حرکت خطی و دورانی مته را لحاظ نماید. در محیط ویژوال آباکوس می توان از مدل بریتل استفاده نمود ولی این متریال مدل پاسخ مناسبی را ارائه نمی نماید، لذا می توان از طریق کدنویسی و یا تغییر در فایل ورودی متریالی را ایجاد نمود که متناسب با این فرآیند باشد. تحلیل به صورت دینامیکی بوده و برای آن از مقیاس دهی جرمی از نوع زمان هدف به منظور سرعت دهی به آنالیز و کاهش حجم محاسبات استفاده شده است. برای تعریف تماس بین اجزا،  تماس سطح به سطح و یا تماس کلی مناسب نمی باشد چرا که در این آنالیز با توجه به نفوذ مته در بتن، المان های داخلی نیز دچار آسیب و Erosion خواهند شد. برای اعمال این خاصیت از قابلیت تعریف تماس کلی در فایل ورودی به منظور در نظر گرفتن اروژن و یا تحلیل رفتگی استفاده شده است. شرط مرزی برای اطراف بتن به صورت گیردار و برای مته به صورت جابه جایی خطی همراه با سرعت دورانی در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز تاثیر زیادی در کسب نتایج صحیح دارد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان میزان نفوذ مته در بتن، آسیب بتن، تنش، کرنش و … را مشاهده نمود. در شکل های زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۵۷۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo