تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی رشد ترک در تیر بتنی مسلح تحت خمش پنج نقطه ای در نرم افزار آباکوس

شبیه سازی رشد ترک در تیر بتنی مسلح تحت خمش پنج نقطه ای در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی رشد ترک در تیر بتنی مسلح تحت خمش پنج نقطه ای در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. تیر بتنی به صورت سه بعدی و تغییر شکل پذیر طراحی شده است. میلگردها و خاموت ها نیز به صورت پارت وایر سه بعدی ایجاد شده اند. سه جسم صلب به صورت شل در نقش تکیه گاه و دو جسم نیز در نقش جک هیدرولیک مورد استفاده قرار داده شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قراگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای میلگردها ماده فولاد به صورت الاستیک و پلاستیک در نظر گرفته شده و برای بتن نیز با توجه به پروسه رشد ترک تحت خمش، از قوانین شکست در آباکوس استفاده شده است. این قوانین توانایی لازم برای پیش بینی رشد ترک در مواد مختلف به خصوص مواد ترد را دارا می باشند. تحلیل به صورت استاتیکی می باشد و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک به همراه تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیر از واگرایی زودرس، استفاده شده است. پروسه تعریف ترک به صورت XFEM می باشد که به دو صورت قابل تعریف بوده که در حالت اول می توان صفحات رشد ترک را به مجموعه معرفی نمود و یا اینکه تعیین محل رشد ترک را به نرم افزار واگذار کنیم. در این صورت نرم افزار با توجه به میزان تنش حداکثر تعریف شده در قوانین شکست، می تواند تشخیص دهد که کدام المان باید از آنالیز حذف و ترک در آن ناحیه گسترش پیدا نماید. میلگردها به صورت مدفون شده در بتن به کار برده شده اند. تماس بین اجزای صلب با بتن به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی در نظر گرفته شده است. شرط مرزی کاملا گیردار برای جسم های صلب تکیه گاهی و جابه جایی با دامنه آرام برای دو جسم وارد کننده نیرو در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی مناسب نیز می تواند به رشد ترک در مسیر صحیح کمک نماید.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان نحوه شکست بتن و رشد ترک در طی تحلیل را مشاهده نمود. رشد ترک سبب شکسته شدن کامل تیر بتنی مسلح در چندین نقطه می شود. در شکل های زیر می توانید تعدادی از نتایج خروجی این آنالیز را مشاهده نمائید.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل های نرم افزاری ۳۹۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

Simulation pullout behavior of a silicon carbide(ceramic) nail from the bone in Abaqus

In this tutorial, the Simulation pullout behavior of a silicon carbide (ceramic) nail from the ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo