تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
خانه / اخبار تایپ شونده / شبیه سازی خمش چهار محوره دال بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد و ورق GFRP در آباکوس

شبیه سازی خمش چهار محوره دال بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد و ورق GFRP در آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی خمش چهار محوره دال بتنی فوق توانمند تقویت شده با میلگرد و ورق GFRP در نرم افزار آباکوس پرداخته ایم. مدلسازی به صورت سه بعدی بوده و دال بتنی فوق توانمند به صورت یک پارت سه بعدی و سالید، میلگردها به صورت یک پارت سیمی و سه بعدی، پارت ورق GFRP به صورت سه بعدی و شل و در نهایت اجسام صلب نیز به صورت سه بعدی و شل طراحی شده اند. در شکل های زیر می توانید نحوه قرارگیری اجزا در محیط اسمبلی را مشاهده نمائید.

برای مدلسازی متریال بتن از ماده بتن فوق توانمند یا Ultra-High-Performance Concrete استفاده شده است.بتن با استفاده از مدل Concrete Damaged Plasticity تعریف و داده های متریال از مقاله رفرنس استخراج شده است. میلگردها با استفاده از ماده فولاد و به صورت الاستیک و پلاستیک تعریف شده اند. برای ورق کامپوزیتی GFRP خاصیت الاستیک به صورت ثوابت مهندسی و همچنین تعریف آسیب با استفاده از معیار هاشین صورت گرفته است. در طی آنالیز با توجه به خمش دال بتنی، کامپوزیت دچار آسیب خواهد شد. تحلیل به صورت استاتیکی می باشد و برای آن از یک استپ جنرال استاتیک استفاده شده است. تغییراتی در مدل همگرایی به منظور جلوگیری از واگرایی زودرس انجام شده است. تماس بین اجزای صلب با قطعه بتنی و ورق کامپوزیتی به صورت تماس سطح به سطح به همراه خواص تماسی لحاظ شده است. میلگردها نیز به صورت مدفون شده در دال بتنی در نظر گرفته شده اند. تماس بین دال بتنی و ورق کامپوزیتی نیز به صورت تماس ایده آل و بدون عیب لحاظ شده است. شرط مرزی برای دو جسم صلب زیرین به صورت کاملا گیردار و برای دو جسم صلب رویی به صورت جابه جایی در نظر گرفته شده است. استفاده از مش بندی ریز و مناسب نیز برای تمامی اجزا ضروری می باشد.

پس از اتمام آنالیز به خوبی می توان تمامی نتایج از قبیل تنش، کرنش،آسیب، نمودار نیرو-تغییر مکان و … را مشاهده نمود. در شکل زیر تعدادی از نتایج این آنالیز نمایش داده شده است.

برای تهیه فایل ها می توانید روی گزینه خرید کلیک کنید.

هزینه تهیه فایل ویدئویی فارسی قدم به قدم به همراه فایل نرم افزاری ۴۵۵۰۰ تومان می باشد.

 

 

درباره ی Abaqus

همچنین ببینید

شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان در نرم افزار آباکوس

در این ویدئوی آموزشی به شبیه سازی بیرون کشیدن پیچ یا میخ سرامیکی از استخوان ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمامی مطالب این سایت محفوظ بوده و هر گونه کپی برداری از مطالب این سایت پیگرد قانونی دارد.
enemad-logo